در برابر این نودل ها نمی توانید مقاومت کنید

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، انواع نودل

وقتی که احساس غم دارید و یا سرما خوریده اید، دوای دردتان در ته یک کاسه آن هم کاسه ای از نودل های خوشمزه نهفته است! نودل واقعا از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است می توانید درست کنید البته منظور ما نودل هایی که در بسته های آماده است نیست، منظور نودل هایی است که همه موادشان را خودتان آماده کرده باشید، نودل هایی که با گوشت و سبزیجات همراهی می شوند و حسابی خوشمزه اند. دانستن این ها کافی است تا متوجه شوید که چرا نودل قلب ها را فتح می کند! سر منشا خیلی از خوشمزه ترین نودل های دنیا از آسیا است. در این جا می خواهیم نودل هایی را به شما معرفی کنیم که پیشنهاد می کنیم در سفر امتحان کنید. از خوش طعم ترین نودل های دنیا هستند اگر عاشق نودل هستید پس لازم است تا انواع نودل را هم بشناسید! با خبرنگاران همراه شوید:

در برابر این نودل ها نمی توانید مقاومت کنید

نودل های وانتون (Wonton Noodles)

وانتون در واقع به دامپلینگ هایی گفته می شود که در سوپ نودل از آن ها استفاده می شود. داخل وانتون ها معمولا با میگو و مرغ پر می شود، غذایی فوق العاده خوشمزه و آبدار که حتی فکر آن هم آدم را گرسنه می کند! این نودل ها غذای بومی گوانجو در چین است.

نودل سایمین (Saimin)

سایمین یکی از غذاهای اصیل چین است که در حال تبدیل به یکی از خوشمزه ترین نودل های دنیا و یکی از بهترین غذاها در جزایر هاوایی شده است. بیس این غذا از نودل تخم مرغ و آبگوشت است. بعد پیازهای سبز به آن اضافه می شود. البته در این غذا از انواع مخلفات مثل ریشه گیاهان مختلف، و سیب زمینی استافده می شود. این غذای چینی به مقدار ای در هاوایی مشهور است که چه مردم و چه گردشگرانی که به این جزایر سفر می کنند اولین انتخابشان نودل سایمین است.

نودل لاکسا (Laksa)

یکی از انواع نودل نودل لاکسا است که در کشورهای سنگاپور، مالزی و اندونزی در منوی همه رستوران ها به چشم می خورد . این سوپ نودل معمولا با تخم مرغ و رشته ورمیشل برنج درست می شود و چیزی که نودل لاکسا را از بقیه سوپ های نودل آسیایی جدا می کند داشتن شیر نارگیل و سس کاری در آن است. همین مواد در نودل لاکسا آن را ابریشمی مانند می کند و البته طعمی شیرین به آن می دهد! البته لاکسا را می توان با سبزیجات هم درست کرد اما اصلی ترین نوع آن با میگو و غذاهای دریایی است.

نودل تالارین سالتادو (Tallarin Saltado)

اگر فکر می کنید که انواع نودل فقط در آسیا پیدا می شود، بهتر است دوباره فکر کنید! تالارین سالتادو یکی از انواع نودل است که در کشور پرو درست می شود. این غذا تا حد زیادی شبیه به لینگویینی است اما با آن تفاوت زیادی دارد و مواد تشکیل دهنده اش هم با لینگویینی فرق دارد. از مواد تشکیل دهنده نودل تالارین سالتادو می توان به گوجه، زنجبیل، پیاز سبز، سیر و گوشت گوساله اشاره کرد. این مواد با هم مخلوط شده و بعد سرخ می شوند و در نتیجه طعم تردی پیدا می کند. در سفر به پرو حتما این نودل را امتحان کنید.

نودل شان (Shan Noodles)

شاید تا حالا در مورد نودل شان چی زیادی نشنیده باشید این نودل بیشتر در میانمار و در استان شان سرو می شود. در میانمار این نوع نودل به مقدار سیب زمینی سرخ شده که در آمریکا طرفدار دارد و جزیی از غذاهای هر روز آن هاست، شناخته شده و در بین مردم محبوب است. در این نوع نودل از آرد برنج استفاده می شود و در نتیجه کانسپتی چسبناک دارد .

می گورنگ (Mee Goreng)

اگر زمانی به اندونزی، مالزی یا سنگاپور سفر کردید، باید یکی از مشهورترین غذاهای این کشورها یعنی می گورنگ را امتحان کنید. می گورنگ به معنای نودل سرخ شده است. این غذا از نودل های تخم مرغی ضخیم که با گوجه، گوشت مرغ، کلم، پیاز سبز و سیر مخلوط شده است درست می شود. از طرفی می گورنگ یکی از ارزان ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در جنوب شرقی آسیا پیدا کنید.

رمن (Ramen)

یک دهه است که آوازه رمن در دنیا پیچیده است و یک دلیل خوب هم دارد آن هم طعم خارق العاده آن است. رمن غذایی ژاپنی است که به روش های مختلفی هم درست می شود. ژاپنی ها در پخت رمن از سس سویا استفاده می کنند، گوشت قرمز، جلبک دریایی و پیاز سبز از مواد دیگری است که در رمن استفاده می شود.

پد تای (Pad Thai)

مطمئنا پدی تای یکی از معروف ترین غذاهای تایلند است که در واقع نودل سرخ شده با ورمیشل برنج است. به طور خلاصه پد تای عبارت است از برنج سرخ شده، با نودل که با توفو، پالپ تمبر هندی، میگو و مقداری زیادی ادویه مخلوط شده است.

نودل فو (Pho)

مثل پدتای تایلند یا رمن ژاپنی ها، ویتنامی ها هم غذایی به نام فو دارند که از دیگر انواع نودل است. از خوبی های این غذا این است که می توان مواد آن را متناسب با ذائقه خود تنظیم کرد. در سفر به ویتنام در صورتی که خواستید فو بخورید می توانید درخواست کنید که بعضی از مواد را از آن کم و یا به آن اضافه کنند.

فو متشکل از رشته های برنجی است که در گوشت قرمز و یا گوشت مرغ در کنار زنجبیل، فلفل و سبزیجات قرار می گیرد و برای روی آن هم معمولا از سس ماهی یا سس آبلیمو، سس فلفل یا سس نعناع استفاده می شود.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "در برابر این نودل ها نمی توانید مقاومت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برابر این نودل ها نمی توانید مقاومت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید