نقش اشیاء پزشکی پوشیدنی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، در موضوع بهداشت و درمان خواهیم دید که چه چیزی باعث می گردد بعضی از اشیاء متصل به بدن، موفقیت و بعضی دیگر یک شکست باشند.

نقش اشیاء پزشکی پوشیدنی پوشیدن انگشتر متصل به اورا در روز و شب می تواند به شما یاری کند دریابید که چقدر خوب می خوابید. پوشیدن پچ متصل شده به دیابت، به پوشندگان این امکان را می دهد که سطح قند خون خود را بدون سوزن زدن انگشتانشان کنترل نمایند. در 9 فوریه، این دو شیء یکی از جوایز مراقبت های بهداشتی موبایل ارائه شده در Paris-Diderot IUT را که به وسیله یک هیئت خبره به آنها اعطا شده بود، دریافت کردند، که گواهی بود بر ارزش افزوده قابل توجه آنها برای کاربران.

در سالهای اخیر فراوری نمایندگان ساعت، دستبند، عینک و سایر اشیاء متصل به بدن، در بر دارنده نویدهای زیادی بوده اند. خیلی ها در خصوص شکاف بین تکثیر این اشیاء و نقش اندکی که این دستگاه ها در زندگی روزمره ما دارند قضاوت می نمایند. در بیشتر مواقع آنها به عنوان وسایلی دیده می شوند، که با هوی و هوس خریداری شده و به سرعت در پشت کشو فراموش می شوند. هنوز زمان آن نرسیده است که این دستگاه ها به میزان تلفن های هوشمندمان برای ما آشنا و حیاتی باشند.

در حالی که اشیاء متصل برای تندرستی در کوشش برای اثبات مفید بودن خود هستند، وسایل پزشکی متصل شده معینی برای بیماران ضروری شده اند. آنها در درجه اول برای اهداف تشخیصی یا پیشگیری و یا برای یاری به درمان بیماری از جمله به صورت مانیتور قند خون در دیابت استفاده می شوند. این امر باعث می گردد تا ما فرایندی را که کاربران به وسیله آنها این اشیاء را به خود اختصاص می دهند، آنالیز کنیم.

اشیاء متصلی که بیشتر از انسانها در سیاره ما هستند

در سال 2017، برای اولین بار، تعداد اشیاء متصل از تعداد انسانهای موجود در سیاره ما پیشی گرفت. براساس اعلام شرکت مشاوره فناوری گارتنر، اکنون 8.4 میلیارد از این دستگاه ها به جمع آوری، ذخیره، پردازش و انتقال داده ها می پردازند. و پیش بینی می نماید این تعداد تا انتها سال 2020 از 20 میلیارد تجاوز کند.

انتظار می رود دستگاه های بهداشتی و درمانی به همان میزان رشد چشم گیری داشته باشند. طبق اعلام شرکت مشاوره Grand View Research ، تعداد این دستگاه ها از 73 میلیون در سراسر دنیا در سال 2016 به 161 میلیون در سال 2020 افزایش می یابد.

اما کاربران چه فکر می نمایند؟ آنها مشکوک باقی می مانند .... گر چه 73٪ از مردم فرانسه بر این باورند که اشیاء متصل میتوانند برای سلامتی آنها مفید باشند، براساس آنالیز صورت گرفته به وسیله Opinion Way در مارس 2017، تنها 35٪ اعلام کردند که برای نظارت بر سلامتی آنها فواید چنین محصولاتی را می بینند. و فقط 11٪ گزارش داشتن یک ساعت متصل را گزارش می دهند.

قیمت های بالا، خطر وابستگی، و نبود میزان گیری قابلیت اطمینان

از این رو چگونه می توان این عدم اشتیاق در بین کاربران را شرح داد؟ در سال 2017، دو انجمن که فراوری نمایندگان اصلی اشیاء متصل را با همدیگر جمع می نمایند، Acsel و Carrefour de lInternet des objets، رصدخانه زندگی متصل را منتشر کردند. در حالی که اشیاء متصل برای تندرستی در کوشش برای اثبات مفید بودن خود هستند، وسایل پزشکی متصل شده معینی برای بیماران ضروری شده اند. آنها در درجه اول برای اهداف تشخیصی یا پیشگیری و یا برای یاری به درمان بیماری از جمله به صورت مانیتور قند خون در دیابت استفاده می شوند. مطالعه آنها موانع مختلفی را برای این دستگاه ها نشان داد: قیمت های بیش از حد بالا، ترس از استفاده از داده های شخصی بدون رضایت آگاهانه، خطر وابستگی، مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و میزان گیری امنیت.

حتی فراتر از این نگرانی ها، به نظر می رسد فراوری نمایندگان کمی سریع باور داشتند که این اشیاء انقلابی بر هموطنان خود پیروز شوند. در نتیجه، گر چه بعضی از مصرف نمایندگان آنها را قبول نموده اند، اما تعداد کمی از آنها در واقع مالکیت این اشیاء را به دست آورده اند.

این دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند، زیرا فراوریات فقط آغاز به کشف کردن می نمایند. یک محصول یا خدمات به وسیله مصرف نمایندگانی قبول می گردد که تصمیم بگیرند آن را امتحان نمایند یا آن را خریداری نمایند. با این حال، گرفتن مالکیت این اشیاء فرایندی طولانی تر را شامل می گردد و تنها زمانی حاصل می گردد که این فناوری بخشی از زندگی روزمره یک فرد گردد،

یک شی ء فیزیکی، همراه با یک سرویس برای فرد

مالکیت یک شیء متصل به معنای تملک هر یک از جنبه خاص آن است.

اول، کاربران باید از جنبه های فیزیکی آن، مالکیت خود محصول را تصاحب نمایند. به عنوان مثال یک ساعت متصل در درجه اول و مهمتر از هر چیز، یک ساعت است، به این معنی که یک جسم پوشیده بر مچ دست برای گفتن زمان است.

تصویر: حلقه اورا اطلاعات مربوط به کیفیت خواب را ثبت می نماید. Ouraring.com

سپس، کاربران باید بر خدمات ارائه شده به وسیله این شیء، ابعاد نامشهود آن - که اغلب به وسیله یک برنامه موبایل استفاده می نمایند، تملک پیدا نمایند. این سرویس شامل ارائه داده های جمع آوری شده به صورت نمودار یا چارت است و معمولاً یک عملکرد یا برنامه مربیگری را ارائه می دهد که برای بهبود سلامت کاربر طراحی شده است. به عنوان مثال، مقیاسهای متصل، میزان گیری وزن و درصد چربی بدن را به یک برنامه منتقل می نمایند. سپس برنامه توصیه هایی را ارائه می دهد تا به ما در ثبات آنها یاری کند.

خود جسم که به یک یا چند شیء دیگر وصل شده است، این داده ها را به یک تلفن هوشمند، اشیاء دیگر متصل یا یک بستر داده انتقال می دهد. این بعد فراتر از خود جسم است، و بعلاوه باید جزئی از زندگی روزمره فرد گردد.

و در آخر این که، با به اشتراک گذاشتن قدم های برداشته شده در طول روز مثلاً با گروهی از دوستان شرکت نماینده در یک چالش، شیء امکان برقراری ارتباط با دیگران را فراهم می سازد. کاربران فقط ممکن است به وسیله فرآیندی که در آن از مالکیت کامل دستگاه استفاده می نمایند، به این ارتباط اجتماعی انسان با انسان عادت نمایند.

چهار مرحله برای تملک اشیاء متصل

قبل از این که یک شیء متصل را قسمتی از زندگی روزمره مان بسازیم، باید چهار مرحله مختلف را طی کنیم بدون اینکه متوجه شویم چنین کاری انجام می دهیم.

مرحله اول تصاحب مالکیت جسم در سطح نمادین است. این یا قبل از خرید جسم در فروشگاه، یا در اولین باری که فرد در صورت هدیه ، شیء متصل را می بیند اتفاق می افتد.

سپس کاربر وارد مرحله دوم می گردد که اکتشاف نام دارد. این مرحله شامل دستیابی فیزیکی به شیء برای یادگیری در خصوص دستگاه و کاربرد آن است، تعاملاتی که منجر به یک فرآیند شناختی برای کاربر می گردد تا درک کند که چگونه کار می نماید.

مرحله سومِ تملک یک شیء، معین عملکرد شیء برای کاربر آن است. افراد ممکن است از یک شیء برای یکی از بسیاری از کارنمودهای خاص موجود مانند میزان گیری فعالیت بدنی، ضربان قلب یا وزن استفاده نمایند.

در مرحله آخر که به عنوان تثبیت شناخته می گردد ، کاربر شیء را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل می نماید و تعامل کاربر با دستگاه منفعل می گردد. به عنوان مثال، کاربر یک دستبند متصل را پوشیده اما فراموش می نماید که در آنجاست، در حالی که شیء به طور مداوم داده ها را جمع می نماید و به طور اتوماتیک آن را به برنامه تلفن همراه در تلفن هوشمند کاربر ارسال می نماید.

منبع: کریستاین بالاگوئه - Institut Mines-Télécom Business School

منبع: راسخون

به "نقش اشیاء پزشکی پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اشیاء پزشکی پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید