از سوراخ سهل انگاری دوباره گزیده نشویم، نهفته بودن آتش جان گرفتن کرونا زیر خاکستر بی خیالی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، اگر چه چند روزی است آمارهای مربوط به کرونا در خراسان جنوبی کاهش پیدا نموده اما این کاهش آمار، به معنای بی توجه شدن مردم به دستورالعمل های بهداشتی نیست.

از سوراخ سهل انگاری دوباره گزیده نشویم، نهفته بودن آتش جان گرفتن کرونا زیر خاکستر بی خیالی

به گزارش خبرنگار از ، کرونا هنوز نمی خواهد دست از سرمان بردارد و همچنان پس از گذشت یک سال و نیم، در کوچه و بازار شهر گردش می نماید و نفس افراد را تنگ نموده و به شماره می اندازد.

آمار های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که چند روزی است نفس این ویروس چموش در خراسان جنوبی گرفته شده و موارد بستری و فوتی کاهش پیدا نموده است.

کاهش آمار بستری و فوتی مطرح شد؛ مردم بدانید که این کاهش تعداد چه در موارد بستری در بیمارستان ها و چه در تعداد فوتی های کرونا به این معنا نیست که دیگر بی خیال کرونا و دستورالعمل های بهداشتی شویم.

همچنان تعداد بسیاری از افراد در بیمارستان ها هستند و چوب سهل انگاری خود را می خورند که چرا در امر رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی کردند.

یکی از شهروندان بیرجندی می گوید: به این مسئله باید توجه کنیم که مبتلا شدن ما به کرونا تنها به خودمان ختم نمی گردد بلکه می تواند تعداد زیادی از انسان های اطرافمان را هم درگیر کند.

او ادامه می دهد: ماسک زدن با این که یک کار ساده و پیش پا افتاده است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به واسطه همین ماسک، جلوی ابتلا به کرونا گرفته می گردد.

این شهروند بیرجندی بیان می نماید: انسان باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر ماسک بزند و طبق میل خودش زندگی کند بهتر است یا اینکه دستورالعمل های بهداشتی را کنار بگذارد و گذران زندگی را در بیمارستان تجربه کند که ممکن است حتی به مرگ او هم ختم گردد.

اما راه حل دیگری هم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا وجود دارد که با اسم واکسیناسیون کرونا شناخته می گردد.

در خراسان جنوبی افرادی که متولد 1365 و قبل تر هستند می توانند برای دریافت واکسن اقدام نمایند تا هم پوشش واکسیناسیون در استان بالا برود و هم درصد ایمنی جامعه افزایش پیدا کند.

چندی پیش با یکی از مسئولین حوزه درمان صحبت کردیم که چنین گفت: مسئله ای در تأمین واکسن نداریم و همه واکسن ها در استان و شهرستان ها موجود است، اما تنها مسئله ای که وجود دارد، عدم مراجعه برخی از افراد برای تزریق واکسن است.

ببینیم آمار ها درباره کرونا چه می گویند.

مهدی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته 257 بیمار نو مبتلا به کرونا در استان به وسیله تست های مولکولی و سریع شناسایی شد.

او اضافه کرد: دیروز 317 آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که 98 بیمار نو شامل 34 مورد بستری و 64 مورد سرپایی شناسایی شدند.

مهدی زاده اسم کرد: بعلاوه از 746 تست سریع کرونا 159 بیمار نو مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: در شبانه روز گذشته 6 مورد فوت نو ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ثبت شده است.

او در مورد تزریق واکسن کرونا در استان اظهار کرد: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا دیروز 220 هزار و 425 نفر واکسن نوبت اول و 131 هزار و 587 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

فراموش نکنیم که در کنار تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از سوراخ سهل انگاری دوباره گزیده نشویم، نهفته بودن آتش جان گرفتن کرونا زیر خاکستر بی خیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سوراخ سهل انگاری دوباره گزیده نشویم، نهفته بودن آتش جان گرفتن کرونا زیر خاکستر بی خیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید