تایید هویت در برنامه خبرنگاران چگونه انجام می گردد و چه مزایایی دارد؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، تایید هویت در برنامه خبرنگاران به کاربران این اطمینان را می دهد که با افراد حقیقی و کسانی طرف حساب هستند که در پی کلاهبرداری و سوءاستفاده نیستند. تایید هویت خبرنگاران جدیدترین اقدامی است که خبرنگاران برای حفظ امنیت کاربران خود و انجام معاملات در بستری امن، انجام داده است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به این موضوع و مزایایی که برای کاربران در پی دارد. با ما همراه باشید.

تایید هویت در برنامه خبرنگاران چگونه انجام می گردد و چه مزایایی دارد؟

تایید هویت چیست؟

ممکن است وب سایت های مختلف برای دسترسی دادن به افراد برای استفاده از مطالب آنها درخواست عضویت یا ثبت نام داشته باشند. در این حالت می توان با یک ایمیل و وارد کردن یک نام ساختگی، دسترسی گرفت. اما وقتی پای تراکنش های اقتصادی به میان می آید یا فرد می خواهد به اطلاعات حساسی دسترسی داشته باشد، باید صحت هویت او برای وب سایت یا آن مرکز خاص به اثبات برسد. در اینجاست که تایید هویت اهمیت پیدا می نماید. بسیاری از شرکت های فین تک، شرکت هایی که با داده های کاربران سر و کار دارند، ارائه دهندگان اینترنت، بانک ها، کارگزاری ها و شرکت های فعال در بازار سرمایه و البته فروشگاه بزرگ و معتبر اینترنتی، از سیستم تایید هویت استفاده می نمایند. از جمله:

  • دیجی کالا
  • اسنپ
  • تپسی
  • الو پیک
  • آپ
  • آسیاتک

چرا وبلاگ کشتی گیران سیستم تایید هویت را راه اندازی کرد؟

وبلاگ کشتی گیران به عنوان پلتفرمی که بستری امن برای انجام معاملات عموم مردم در فضای اینترنت کشور فراهم نموده، نسبت به امنیت کاربران و لزوم حفظ اطلاعات هویتی و بانکی آنها حساس است. حجم معاملات اجرا شده، تعداد زیاد کاربرانی که در این پلتفرم فعالیت می نمایند و اطلاعاتی که دارند، بسیاری از کلاهبرداران و افراد سودجو را وسوسه می نماید؛ به همین دلیل آنها کوشش می نمایند تا با انواع روش های کلاهبرداری به اطلاعات هویتی و بانکی کاربران دسترسی داشته باشند یا بتوانند در ازای کالاهای تقلبی یا کالاهایی که وجود ندارند، از آنها پول دریافت نمایند. چنین مشکلاتی تنها برای خریداران نیست؛ بلکه فروشندگان هم ممکن است با این روش ها قربانی کلاهبرداری شوند.

تایید هویت چه مزایایی دارد؟

مواردی که در ادامه لیست شده است، مهم ترین مزایای تایید هویت در برنامه وبلاگ کشتی گیران محسوب می شوند:

  • جلوگیری از ورود افراد سودجو و کلاهبردار؛
  • بالا رفتن کیفیت آگهی ها؛
  • کاهش مزاحمت ها در چت وبلاگ کشتی گیران؛
  • بالا رفتن امنیت در معاملات؛
  • جلوگیری از ورود افراد با هویت جعلی.

در نهایت اینکه تایید هویت باعث می گردد تمامی کاربران با هویت واقعی در وبلاگ کشتی گیران فعالیت داشته باشند و در صورت تعلیق یا مسدود شدن حساب کاربری افراد متخلف، جلوی ورود مجدد آنها به وبلاگ کشتی گیران با شماره تلفن های دیگر گرفته می گردد.

تایید هویت خریداران چگونه انجام می گردد؟

هر کاربری که در وبلاگ کشتی گیران ثبت نام می نماید، باید با استفاده از شماره تلفن و کد ملی خود، تایید هویت را انجام دهد. فرایند تایید هویت در برنامه وبلاگ کشتی گیران تا زمانی که فرد قصد انجام معامله ندارد، الزامی نیست و می تواند در آخرین مرحله این کار را انجام دهد. کافی است که در بخش وبلاگ کشتی گیران من، گزینه تایید هویت را انتخاب کند و کد ملی خود را وارد نماید.

تایید هویت فروشندگان به چه ترتیب است؟

وبلاگ کشتی گیران در نظر دارد تا تمامی فروشندگان فعال در این پلتفرم، احراز هویت خود را به طور کامل انجام دهند تا محیطی امن برای هر دو طرف خریدار و فروشنده ایجاد گردد. این فرایند در وبلاگ کشتی گیران در حال اجرا است و در حال حاضر، بخشی از فروشندگان فعال، تایید هویت شده اند و این فرآیند به تدریج در خصوص همه فروشندگان، به اجرا درخواهد آمد.

تایید هویت در برنامه وبلاگ کشتی گیران برای فروشندگان به این ترتیب است که اگر فردی قصد فروش کالایی را در وبلاگ کشتی گیران دارد، باید پیش از ثبت آگهی کد ملی خود را وارد کند تا در وبلاگ کشتی گیران تایید هویت گردد. این کار در زمان خیلی کوتاهی و با استفاده از سامانه شاهکار انجام می پذیرد. وبلاگ کشتی گیران سازوکاری فراهم نموده تا کد ملی کاربران، در هیچ جا به نمایش در نیاید.

اگر فروشندگان قصد دارند که از جدیدترین سرویس وبلاگ کشتی گیران یعنی امکان بیعانه هم استفاده نمایند، باید علاوه بر وبلاگ کشتی گیران در سامانه معاملات امن ایرانیان (سما) نیز تایید هویت شوند.

جمع بندی:

تایید هویت راهکاری است که وبلاگ کشتی گیران برای امنیت بالاتر کاربران خود در انجام معاملات، فراهم نموده است. با این حال باز هم افراد سودجو و متقلب می توانند از عدم آگاهی یا دقت کاربران استفاده نمایند و اقدام به کلاه برداری نمایند. بنابراین به کار بستن سایر تمهیدات امنیتی، برای استفاده امن تر از این پلتفرم از سوی کاربران لازم است.

به نظر شما تایید هویت در برنامه وبلاگ کشتی گیران چه کمکی به بالا بردن امنیت کاربران وبلاگ کشتی گیران می نماید؟ چه اقدامات دیگری باید از سمت وبلاگ کشتی گیران صورت بگیرد؟ دیدگاه های خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "تایید هویت در برنامه خبرنگاران چگونه انجام می گردد و چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید هویت در برنامه خبرنگاران چگونه انجام می گردد و چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید