تیم فرهاد مجیدی شخم خورد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، ترکیب استقلال ساپینتو در حال فاصله گرفتن از ترکیبی است که فصل پیش فرهاد مجیدی به کار می گرفت. سرمربی پرتغالی استقلال به جز معدود بازیکنانی که فصل پیش هم بازی های قابل توجهی را در ترکیب استقلال به نمایش گذاشتند، اغلب بازیکنانی را که فصل پیش در ترکیب اصلی قرار می گرفتند از ترکیب اصلی کنار گذشته و یا اینکه پست بازی آن ها را تغییر داده است.

تیم فرهاد مجیدی شخم خورد

اگر از چهارچوب دروازه تا خط حمله استقلال را مورد ارزیابی قرار دهیم به چند گزینه محدود برمی خوریم که مانند فصل قبل در پست تخصصی خود بازی می نمایند. سیدحسین حسینی و مهدی مهدی پور مهم ترین چهره های این لیست محسوب می شوند، اما سایر بازیکنان یا از ترکیب اصلی فاصله گرفته اند و یا اینکه در پست دیگری بازی می نمایند.

فصل پیش فرهاد مجیدی غالباً از زوج یزدانی-مرادمند بهره می گرفت و بعد از جدایی این دو بازیکن که جزو پازل های اصلی قهرمانی تیم فصل بیست و یکم محسوب می شدند داسیلوا جذب شد تا در کنار غلامی که او نیز تازه از بند مصدومیت رها شده بود زوج خط دفاع استقلال را تشکیل دهند. در واقع این دو بازیکن جزو مردان مورد نظر سرمربی استقلال محسوب نمی شدند و مجیدی تمایل داشت تا خاتمه فصل از زوج مرادمند و یزدانی بهره بگیرد که مشمول شدن به سربازی این دو بازیکن را از استقلال گرفت تا سرمربی فصل قبل از داسیلوا و غلامی بازی بگیرد؛ دو بازیکنی که اکنون به گزینه های اصلی ترکیب دفاعی تیم ساپینتو تبدیل شده اند و سرمربی استقلال علاقه بسیاری به این دو دارد و حاضر نیست زمان آن چنانی را در اختیار یزدانی و مرادمند قرار دهد.

در دفاع راست و چپ نیز تغییرات محسوسی به چشم می خورد. فصل پیش مجیدی به این نتیجه رسیده بود که کارش را باید با صالح حردانی در پست دفاع راست پیش ببرد. در پست دفاع چپ نیز او غالباً از جعفر سلمانی بهره می گرفت، اما در فصل جاری اوضاع عوض شده و این دو بازیکن دیگر جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال ندارند. یامگا به خواست سرمربی استقلال به پست دفاع راست منتقل شده است و ابوالفضل جلالی نیز در پست دفاع چپ شانس بیشتری نسبت به سلمانی دارد.

در خط میانی استقلال هم تغییراتی را شاهدیم که قابل توجه است. انتقال روزبه چشمی به این نقطه برخلاف فصل قبل که زبیر نیک نفس در پست هافبک دفاعی به میدان می رفت و چشمی همیشه یکی از عناصر دفاعی بود، حائز اهمیت است. ضمن اینکه آمانوف فصل قبل یکی از مردان مورد نظر سرمربی استقلال بود که ساپینتو به این بازیکن هم روی خوش نشان نمی دهد و از رضاوند استفاده می نماید. مهدی پور تنها بازیکنی است که در این نقطه جایگاهش را حفظ نموده است و در غیاب حسین زاده که یکی از اضلاع خط میانی بود و در خط حمله هم دیده می شد، به تناوب از قایدی و میرزایی بازی گرفته می گردد. قایدی هم فصل پیش بازیکن استقلال نبود و در تیم قهرمان جایی نداشت، هر چند که اگر او می ماند به طور قطع یکی از ارکان اصلی لقب می گرفت، اما در فصل جاری او به یکی از اهرم های تیم تازهی که ساپینتو پدید آورده، تبدیل شده است.

تیمی که پیمان بابایی و محمد محبی را هم در خط حمله دارد. این دو بازیکن هم در واقع جزو پازل استقلال تازه به حساب می آیند و فرهاد مجیدی فصل قبل یامگا را درکنار ژستد در خط حمله به کار می گرفت تا تغییرات در این نقطه نیز محسوس جلوه کند.

در واقع ساپینتو روی مداری در حال حرکت است که تفکرات تاکتیکی خودش را در این تیم دیکته کند و به سمت ساختن تیمی تازه برود که با برنامه های ذهنی او پیش رفته است.

دکترین ساپینتو در ساختن استقلال تازه تا به امروز جواب داده و سرمربی آبی ها عملکرد نقد برانگیزی با استقلال نداشته است و اگر در آینده با این تیم به دستاورد بزرگی برسد می تواند مدعی گردد که پازل تیم قهرمانی که مجیدی به وجود آورده را به کلی برهم زده و تیم نوینی را پدید آورده است.

ایران ورزشی

منبع: فرارو

به "تیم فرهاد مجیدی شخم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم فرهاد مجیدی شخم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید