درمان هایی برای معده درد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، معده درد یا دل درد یکی از رنج آورترین دردهایی است که هر کس ممکن است به آن دچار گردد. چندین علت وجود دارد که ممکن است منجر به معده درد گردد. چنانچه در پی چند درمان مؤثر معده درد می باشید تا خود را از این ناراحتی

درمان هایی برای معده درد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

معده درد یا دل درد یکی از رنج آورترین دردهایی است که هر کس ممکن است به آن دچار گردد. چندین علت وجود دارد که ممکن است منجر به معده درد گردد. چنانچه در پی چند درمان مؤثر معده درد می باشید تا خود را از این ناراحتی برهانید، در این صورت مقاله پیش رو را مطالعه بفرمایید.

درد معده، احساس ناراحتی و درد در ناحیه شکم می باشد که میان قفسه سینه و کشاله ران را شامل می گردد. بزرگسالان و بچه ها هر دو حداقل یک مرتبه در طول زندگی خود از معده درد خفیف تا شدید رنج برده یا می برند. بچه ها عاشقند که وانمود نمایند دل درد دارند، به این علت که راه بسیار خوبی برای نرفتن به مدرسه می باشد همینطور هم هرگاه یک تکلیف معوقه داشته باشند این کار را می نمایند. حتی بزرگسالان خود را به معده درد می زنند تا بجای کوشش و تقلای سخت پشت میز کار، یک روز را به بازی گلف و یا دیگر سرگرمیات بپردازند.

خوب بایستی گفت که، در بسیاری از مواقع دچار معده درد واقعی شده که کار و سرگرمی مان را مختل می سازد. در چنین مواقعی چه باید کرد، هنگامی که حقیقتاً ضروری است که کاری را فوراً به اتمام برسانیم و معده درد ما را از انجام آن باز می دارد؟ همواره می توانیم برای درمان آن به پزشک مراجعه کنیم اما یک دل درد ساده و آزار دهنده می تواند با استفاده از درمان های ساده خانگی درمان گردد. در ادامه درمانهای خانگی معده درد را که طی مرور زمان امتحان شده و قطعاً موجب تسکین شما می شوند را آورده ایم.

درمان های خانگی معده درد

درمان و داروهای خانگی که در ادامه آمده، به شما در درمان معده درد به روشی طبیعی یاری می نمایند. این درمان های خانگی معده درد مؤثر را امتحان کنید.

مقداری چای لیمو افزوده شده با عسل را جهت درمان درد معده بنوشید.

مخلوطی از 1 قاشق چای خوری آب نعناع و آب لیمو را بنوشید. شما می توانید حتی به آن آب زنجبیل و نمک سیاه برای تأثیر بیشتر افزوده و تسکین فوری از درد معده بیابید.

یک قطعه کوچک زنجبیل را رنده نموده و آن را فشرده آبش در آید. استفاده از این آب در قسمت تحتانی شکم همراه با یک ماساژ ملایم مطمئناً موجب تسکین درد آزار دهنده معده می گردد.

یک پد حرارتی و یا یک کیسه آب گرم را در ناحیه ا که درد می نماید جهت یاری به تسکین درد قرار دهید.

آب ولرم و چای گیاهی را جهت رهایی از معده درد خفیف بنوشید.

اگر به علت چرخه قاعدگی از دل درد رنج می برید، در این صورت بایستی از مصرف نمک و کافئین خودداری کنید. به این علت که موجب نفخ شده و به ناراحتی شما می افزاید. خانمها بایستی رژیم غذایی سرشار از آهن، ویتامین B و کلسیم را دنبال نموده تا از دردهای قاعدگی رهایی یابند.

یک لیوان آب برداشته و یک قاشق چای خوری نمک و شکر را به آن بیافزایید. این محلول را به منظور درمان دل درد خود بنوشید.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بایستی با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط گردد. این یک درمان خانگی موثر برای معده درد است.

یک لیوان سودا یا آب گازدار ساده به علت خاصیت اسیدی خود برای معده درد شگفتی می نماید.

دانه های انار را که بر روی آن نمک و فلفل سیاه پاشیده شده را خورده و دانه های آن را به درستی بجوید. این کار قطعاً موجب تسکین شما از درد و ناراحتی خواهد شد.

یک لیوان آب را با دانه آنیس (aniseed) که به مدت یک شب خیسانده شده، جهت تسکین درد بنوشید.

داروهای گیاهی برای معده درد

داروهای گیاهی مخصوص درمان معده درد جهت درمان درد شکم بسیار مفید می باشند. این گیاهان طبیعی هیچ عارضه جانبی نداشته و به درمان طبیعی درد یاری می نمایند.

یک چای گیاهی را با مخلوط کردن رازیانه و نعناع فلفلی در آب تهیه کنید. آب را به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید. این آمیزه را خنک نموده و با استفاده از این محلول چای خود را آماده سازید. این چای در آرام ساختن معده درد حقیقتاً مؤثر می باشد.

یک قاشق چای خوری عصاره هایی مانند نعناع و رازیانه را به مایعات و آب میوه افزوده تا دردهای معده تسکین یابند.

چای بابونه و چای نارون آمریکایی (slippery elm)، در تسکین التهاب دیواره معده مفید می باشند. شما می توانید این چای گیاهی را سه مرتبه در روز استفاده نموده و درد عضلات معده را تسکین دهید.

با آبی که 5 قطره روغن رزماری به آن افزوده شده، جهت درمان معده درد حمام آرامش بخشی بگیرید.

آب برگ آلوئه ورا یکی از داروهای گیاهی موثر برای معده درد است.

ماساژ معده خود با روغن آرنیکا یا همواره بهار کوهی (arnica) رقیق جهت درمان درد معده مفید است.

یک قطعه زنجبیل را با دندان کنده و بجوید. آب آن مؤثرترین داروی گیاهی برای درد معده است.

درمان های خانگی برای درد معده در بچه ها

بسیار سخت است که از بچه ها بخواهید برای دل درد دارو بخورند. در ادامه درمان هایی که کودک شما را به روش مؤثر و مطمئن درمان می نمایند، آورده شده است.

به کودک یک چهارم قاشق چای خوری آب زنجبیل مخلوط با نصف قاشق چای خوری عسل جهت درمان درد معده بدهید. این درمان برای بچه ها زیر دو سال توصیه نمی گردد.

از کودک خود بخواهید آب لیمو مخلوط در آب گرم را بنوشد. این نوشیدنی به کاهش درد معده بچه ها یاری می نماید.

آب تهیه شده از میوه هایی مانند پرتقال، سیب، گلابی، انگور و پاپایا در درمان درد معده مفید می باشند.

باترمیلک (شیری که کره آن گرفته شده) که به آن 1 قاشق چای خوری آب گشنیز افزوده شده، درمانی مؤثر جهت معده درد در بچه ها است.

پوره ای از آنقوزه (asafetida) در آب تهیه نموده و آن را در اطراف شکم بمالید. این کار موجب تسکین کولیک شیرخواران و کاهش نفخ در بچه ها می گردد.

محلولی را با جوشاندن پنج تا شش عدد میخک در یک فنجان آب تهیه کنید. این معجون را به کودک خود داده تا بنوشد به این علت که در تسکین باد شکم، درد و نفخ بسیار عالی است.

به فرزند خود یک فنجان ماست داده بخورد. ماست حاوی بسیاری از باکتری های مفیدی است که به کاهش درد معده ناشی از عفونت در بچه ها یاری می نماید.

مواردی که نام بردیم بعضی از راه کارهای مفیدی بودند که جهت خلاص شدن از درد معده مفید می باشند. پرخوری ننموده و از رفتن به رختخواب درست بعد از صرف وعده غذایی خودداری کنید. مراقب سلامت دستگاه گوارش خود باشید. یک دستگاه گوارش سالم پایه و اساس یک بدن سالم است.منبع: راسخون

به "درمان هایی برای معده درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان هایی برای معده درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید