ستاره های فراموش شده دهه 80 و 90 هالیوود

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، خبرنگاران: برخی از بهترین فیلم های سینمای هالیوود، در دهه 80 و 90 میلادی ساخته شده اند. مسلماً این فیلم ها بدون بازیگران برجسته خود تا به این حد معروف نمی شدند.

ستاره های فراموش شده دهه 80 و 90 هالیوود

بازیگرانی که با بازی زیبای خود باعث محبوبیت خود و فیلم هایشان می شدند. اما بعضی از بازیگران این فیلم ها بعد از فیلم هایشان به نوعی به حاشیه رفتند و امروزه به سختی به یاد آورده می شوند. در ادامه با وبلاگ کشتی گیران همراه باشید تا از بازیگرانی یاد کنیم که در زمان خود سوپراستار های سینما بوده اند، اما امروزه تقریباً فراموش شده اند.

1.

جولیا آرماند

این بازیگر انگلیسی، یک فوق ستاره واقعی در سینمای هالیوود در دهه 90 میلادی به شمار می رفت. آرماند با بازی در فیلم افسانه های خزان در نقشی مقابل برد پیت ظاهر شد.

او همچنین با بازیگرانی مثل شان کانری، ریچارد گر و هریسون فورد همبازی بوده است. اما آرماند بعد از سال 2000 میلادی به بازی در سریال های تلویزیونی روی آورد که البته هیچکدام از آن ها نیز به مجموعه ای پیروز تبدیل نشد. آرماند امروزه کار های بشردوستانه زیادی در رابطه با بیماری ایدز انجام می دهد.

2. رنه روسو

پیروزیت در کارنامه بازیگری رنه روسو در سال 1992 و با بازی در فیلم اسلحه مرگ بار 3 رخ داد. جایی که روسو همبازی بازیگر معروف، مل گیپسون بود. پس از این فیلم او در فیلم هایی بازی کرد که از نظر تجاری بسیار پیروز بودند.

یکی از برجسته ترین بازی های روسو، بازی در فیلم مسئله توماس کراون بود که در این فیلم روسو همبازی پیرس بروسنان بود.

او پس از سال 2000 میلادی، به استراحت در حرفه بازیگری پرداخت، اما با بازی در فیلم شبگرد در سال 2014 دوباره مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و این نقش برای او نامزدی دو جایزه بسیار معتبر بفتا و ساترن را به ارمغان آورد. جدید ترین نقش او در سال 2019 و بازی در سری جدید مجموعه فیلم های انتقام جویان بوده است.

3. کاره اوتیس

در حقیقت کارنامه بازیگری اوتیس چندان هم پربار نبوده است و او تنها 4 فیلم سینمایی بازی کرده است. اما فراموش کردن بازی اوتیس نیز در فیلم ارکید وحشی و همبازی شدنش با میکی رورک را نیز نمی توان فراموش کرد.

اوتیس و رورک بعد از سرانجام این فیلم در سال 1992 با یک دیگر ازدواج کردند و در سال 1996 با بازی در فیلم خارج از قرمز دوباره روی پرده سینما ظاهر شدند. در حال حاضر این مدل و بازیگر سابق، زندگی آرامی دارد. او صاحب دو فرزند است و پس از جدا شدنش از رورک یک بار دیگر ازدواج کرده است.

4. کلی مک گیلس

در سال 1985 کلی مک گیلس برای بازی در فیلم شاهد با هریس فورد هم بازی شد و برای این نقش، نامزد جایزه گلدن گلوب نیز شد. اما مک گیلس برای بازی در فیلم اسلحه برتر که در این فیلم نقش یک مربی پرواز را بازی می کرد و با تام کروز همبازی شد، بیشتر مورد تحسین قرار گرفت.

بعد از این فیلم ها هیچ یک از فیلم های مک گیلس پیروزیت سابق را در پی نداشت، هرچند که در دهه 90 میلادی، مک گلیس همچنان در فیلم های پرتعدادی ایفای نقش کرد. متاسفانه مک گلیس در دنباله فیلم اسلحه برتر که قرار است در سال 2020 ساخته شود حضور نخواهد داشت.

5. ژاکلین بیست

این بازیگر انگلیسی در دهه 70 میلادی به شدت محبوب بود. او با بازی در فیلم های کارگردان های بزرگی مثل فرانسوا تروفو، جورج کوکور و رومن پولانسکی تحسین عده زیادی را برانگیخت.

بیست برای بازی در فیلم آناکارنینا، مینی سریال ناپلئون و ژوزفین و ارکید وحشی به یاد آورده می شود. در حال حاضر ژاکلین بیست 75 ساله، همچنان در فیلم ها ایفای نقش می کند و به لطف استعداد بالایی که در بازیگری دارد در آمریکا و اروپا به شدت محبوب است.

6. امانوئل بئار

این بازیگر فرانسوی در دهه 80 و 90 میلادی با بازی در چند فیلم در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد. بئار با بازی در فیلم زن فرانسوی در سال 1995، تحسین منتقدان را برانگیخت.

به اعتقاد منتقدان این بازیگر فرانسوی از برجسته ترین بازیگر ان دهه 90 میلادی در سینمای دنیا به شمار می آید. در حال حاضر امانوئل بئار همچنان به بازی در فیلم ها مشغول است و در کنار این حرفه، به عنوان سفیر صلح یونیسف نیز فعالیت می کند.

7. ناستازیا کینسکی

این بازیگر آلمانی، در دهه 80 و 90 میلادی با بازی در فیلم های سیلاب بهاری و ترمینال سرعت بر سر زبان ها افتاد. پس از آن به بازی در فیلم های هالیوودی روی آورد. آخرین فیلمی که کینسکی به ایفای نقش در آن پرداخته است، فیلم شکر مربوط به سال 2013 است.

همچنین شایعه شده است که کارگردان معروف سینما کوئنتین تارانتینو برای بازی در فیلم حرامزاده های لعنتی از کینسکی دعوت به همکاری کرده است، اما کینسکی بازی در این فیلم را نپذیرفته است. کینسکی در حال حاضر با وسواس زیاد کار های سینمایی خود را انتخاب می کند و همین امر باعث کم کاری وی در سینما شده است.

8. اریکا النیاک

در سال 1989 النیاک با بازی در فیلمی کوتاه حضور خود را در سینما اعلام کرد. النیاک بین سال های 1989 تا 1992 به بازی در سریال گارد ساحلی پرداخت که همین مجموعه محبوبیت زیادی برای النیاک به ارمغان آورد.

پس از این مجموعه نیز النیاک در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخت که البته هیچ کدام برای او پیروزیتی در پی نداشت. اریکا النیاک همچنان امروزه نیز در فیلم هایی به ایفای نقش می پردازد. اما نقطه اوج بازیگری وی در همان شروع کارش رقم خورد.

9. اندی مک داول

پیروزیت در حرفه بازیگری در سال 1989 و با بازی در فیلم دروغ ها و نوار ویدئویی به کارگردانی استیون سودربرگ به سراغ مک داول آمد و برای این نقش نخستین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

پس از این فیلم اندی در فیلم های گرین کارد، روز گراندهاگ و چهار عروسی و یک تشییع جنازه پرداخت که همگی این فیلم ها در دوره خود فیلم های پیروزی به شمار می رفتند و دو نامزدی جایزه گلدن گلوب نیز برای مک داول به همراه داشتند.

متاسفانه در اواسط دهه 90 میلادی به بعد، مک داول در فیلم های پیروزی به ایفای نقش نپرداخت و همه فیلم های او با شکست تجاری روبرو شدند. به تدریج از سال 2000 میلادی به بعد مک داول در فیلم های کمتری به ایفای نقش پرداخت. مک داول در سال های اخیر نیز در سریالی تلویزیونی به ایفای نقشی پرداخته است.

10. مگ رایان

مگ ستاره فیلم های عاشقانه دهه 90 میلادی به شمار می رفت. او با بازی در فیلم های معروفی مانند وقتی هری سالی را دید، بی خوابی در سیاتل و معتاد عشق به شدت محبوب شد. رایان بعد از سال 2000 میلادی نیز به ایفای نقش در چند فیلم سینمایی پرداخت که آن ها نیز فیلم های نسبتاً پیروزی بودند.

در حال حاضر رایان مشغول بزرگ کردن دختری است که آن را در سال 2006 به فرزند خواندگی قبول کرده است. او همچنین علاقمند به حرفه کارگردانی نیز است و چندی پیش فیلمی را کارگردانی کرد و خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

11. منا سوواری

نام منا سوواری پس از بازی در فیلم برنده اسکار زیبای آمریکایی بر سر زبان ها افتاد. پس از این فیلم او به معنای واقعی مشهور و محبوب شد. تا حدی که همه روزنامه نگاران می خواستند که با او مصاحبه کنند و اسم او نیز همواره در فهرست جذاب ترین بازیگران زن دنیا قرار می گرفت.

او در طول دوران بازیگری اش تا به امروز مجموعاً در 50 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی به بازی پرداخته است. سوواری بازیگری است که در همه ژانر های سینمایی به ایفای نقش می پردازد. با این حال هنوز هم پس از گذشت سال ها برجسته ترین فیلم سوواری همچنان فیلم زیبای آمریکایی به شمار می رود.

12. آلیسا میلانو

آلیسا میلانو یکی پیروز ترین بازیگران سریال های تلویزیونی دهه 90 میلادی در هالیوود به شمار می رفت. او وقتی که تنها 11 سال سن داشت در مجموعه چه کسی رئیس است به ایفای نقش پرداخت. اما میلانو برای بازی در سریال افسون شده به شدت معروف و محبوب شد.

آلیسا در این سریال نقش یک جادوگر را بازی می کرد. آلیسا در بین سال های 2013 تا 2014 در سریال معشوقه ها به ایفای نقش پرداخت، اما پس از تنها دو فصل این سریال را به دلیل تولد دخترش ترک کرد.

میلانو امروزه سرگرم کار های خیریه است و در کنار این کار به نوشتن کتاب مشغول است. آخرین کتابی که آلیسا میلانو نوشته است، کتابی است با نام امید که با استقبال خوبی نیز روبه رو شده است.

13. جودی فاستر

بدون تردید معروف ترین نام این لیست، جودی فاستر است. این بازیگر که برنده دو جایزه اسکار و 3 جایزه گلدن گلوب است در فیلم های متعدد و معروفی مثل سکوت بره ها، نل، متهم و آنا و کینگ به ایفای نقش پرداخته است.

جودی فاستر به عنوان یکی از بااستعداد ترین بازیگران عصر خود به شمار می رفت. فاستر امروزه نیز در فیلم های سینمایی نیز بازی می کند، اما او تمرکز خود را بر روی کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های سینمایی گذاشته است.

14. کاتلین ترنر

کاتلین ترنر با بازی در فیلم افسانه سنگ در سال 1984 و هم بازی شدن با مایکل داگلاس به یک ستاره دنیای تبدیل شد و این فیلم برای ترنر یک جایزه گلدن گلوب به همراه داشت. یک سال بعد او با بازی در فیلم جواهرات نیل استعداد بازیگری خود را نشان داد.

اما نقطه اوج بازیگری ترنر، بازی در فیلم پگی سو ازدواج کرد با کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بود که به خاطر بازی در این فیلم، او نامزد دریافت جایزه اسکار شد. متاسفانه در سال 1993 بود که کاتلین ترنر متوجه شد که از بیماری آرتریت روماتوئید رنج می برد.

درمان با بعضی هورمون ها، ظاهر ترنر را تحت تاثیر قرار داد و او با اضافه وزن زیادی روبرو شد. درد غیرقابل تحمل در مقاطعی باعث شد که این بازیگر حتی قادر به راه رفتن نیز نباشد. با پیشرفت درمان ها، بیماری ترنر امروزه بهبود پیدا کرده است و ترنر دوباره در سینما و تئاتر مشغول ایفای نقش است.

15. کری ان ماس

امروزه شاید خیلی از مردم حتی با نام این بازیگر نیز ناآشنا باشند. اما در بین سال های سرانجامی دهه 90 میلادی تا سال 2005، ماس بازیگری بسیار محبوب به شمار می رفت. او کسی بود که در مجموعه فیلم های معروف ماتریکس نقش ترینیتی را ایفا می کرد.

این بازیگر در دو دنباله این فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخت و حتی در بازی های رایانه ای ماتریکس نیز صدا پیشگی کرده است.

اما ماس بعد از سری فیلم های ماتریکس، در فیلم هایی ایفای نقش کرد که از نظر تجاری فیلم های پیروزی به شمار نمی آمدند ماس امروزه نیز در حرفه بازیگری فعالیت می کند، اما با قاطعیت می توان گفت که نقطه اوج دوران بازیگری ماس با سری فیلم های ماتریکس رخ داد.

16. بروک شیلدز

بروک شیلدز از دوران کودکی وارد حرفه بازیگری شد، اما نام او با بازی در فیلم مرداب آبی در سال 1980 بر سر زبان ها افتاد و او حتی برای بازی در این فیلم برنده جایزه تمشک طلایی شد. پس از آن، شیلدز در فیلم عشق بی سرانجام به ایفای نقش پرداخت که این فیلم نیز در زمان خود فیلمی پیروز به شمار می رفت.

شیلدز در دهه 90 میلادی با بازی در فیلم هایی با ژانر متفاوت به همه ثابت کرد که پیروزیت وی تصادفی نبوده است. در حال حاضر این بازیگر 54 ساله هنوز هم در حرفه بازیگری فعالیت می کند، اما هیچ یک از فیلم های وی پیروزیت گذشته را برای او به همراه نداشته است. جالب است بدانید که شیلدز در چند قسمت از مجموعه تلویزیونی محبوب دوستان نیز به ایفای نقش پرداخته است.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها

به "ستاره های فراموش شده دهه 80 و 90 هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره های فراموش شده دهه 80 و 90 هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید