سرنوشت وام 2.5 میلیونی دوگانه سوز کردن خودرو

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، اردیبهشت ماه بود که مسوولان از تخصیص وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودرو ها خبر دادند که ظاهرا چندان مورد استقبال قرار نگرفت؛ اما اکنون باتوجه به اصلاح قیمت بنزین و رشد تقاضا برای این فرآورده نفتی، به نظر می رسد که این وام خواستار زیادی داشته باشد.

سرنوشت وام 2.5 میلیونی دوگانه سوز کردن خودرو

به گزارش گروه مالی وبلاگ کشتی گیران، در حالی که ایران بزرگ ترین ذخایر گاز دنیا را به خود اختصاص داده، اما سهم گاز در سبد انرژی آن تنها 13 درصد است که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در برنامه اولیه این سهم 76 درصد باشد که تاکنون محقق نشده است. آخرین طرح دولت برای توسعه صندلی گاز در سبد انرژی تخصیص وام 2.5 میلیون تومانی به افراد متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودرو ها بود که در آن موقع زیاد مورد توجه قرار نگرفت. اما باتوجه به این که از 24 آبان ماه تاکنون که خبر سهمیه بندی بنزین منتشر شد، 30 هزار تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودرو ها ثبت شده، به نظر می رسد که باید چراغ سبز برای این طرح روشن گردد.

در آن موقع اعلام شد که یک میلیون و 150 هزار نفر ثبت نام نموده و قرار بود که به سه میلیون نفر وام تعلق گیرد و اولویت نیز با پرمصرف ها یعنی خودرو وانت و بعد از آن خودرو های فعال در اسنپ و تپسی بود. اما اکنون که تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودرو ها افزایش یافته، این سوال وجود دارد که بازهم برنامه برای اختصاص این وام وجود خواهد داشت؟

حمید قاسمی ده چشمه - معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی - در این باره گفت: برای اجرای این طرح در حال مذاکره با پست بانک، بانک ملت و بانک تجارت هستیم.

وی با بیان این که 2 میلیون نفری که در گذشته ثبت نام نموده بودند و متقاضی وام بودند، برای طی کردن مراحل حضور پیدا نکردند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح را مجددا اجرایی کنیم.

در حال حاضر در کشور 2400 صندلی سی ان جی وجود دارد که در این صندلی ها بیش از 2478 کمپرسور نصب شده و در 91 صندلی نیز در سطح کشور کمپرسور در حال اقدام است. همچنین میانگین مصرف سی ان جی پس سهمیه بندی بنزین نزدیک به 22 میلیون متر مکعب در روز تخمین زده می گردد که نسبت به گذشته دو میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

متقاضیان برای گازسوز کردن خودرو ها می توانند به سامانه جامع اطلاعات خودرو های دوگانه سوز (NGVI.IR) مراجعه نمایند و به وسیله زبانه تبدیل خودروها، برای ثبت نام تبدیل خودروی خود اقدام نمایند. در مدت یک هفته از طرف این اتحادیه پیامکی برای متقاضیان ارسال می گردد و این افراد می توانند به وسیله مراجعه به سامانه، نزدیک ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب و مراجعه نمایند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا، از بامداد آدینه گذشته (24 آبان) بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شده است. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر 1500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای به ازای هر لیتر 3000 تومان عرضه می گردد، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان است.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرنوشت وام 2.5 میلیونی دوگانه سوز کردن خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت وام 2.5 میلیونی دوگانه سوز کردن خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید