بزرگ ترین غار یخی جهان

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، در کشور اتریش جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی وجود دارد، کشوری که نه تنها دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است بلکه با عجایب طبیعی خود مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. در این مطلب می خواهیم درباره یکی از غارهای آهکی عجیب جهان صحبت کنیم، غاری که سالانه چیزی حدود 200 هزار نفر را به تماشا خود می کشاند.

بزرگ ترین غار یخی جهان Eisriesenwelt یک غار یخی سنگ آهکی طبیعی در ورفن اتریش است. این غار بزرگترین غار یخی دنیا است که بیش از 42 کیلومتر طول دارد. این غار به وسیله رودخانه Salzach حدود 100 میلیون سال پیش به وجود آمده است. درطول دوره چند هزار ساله، ترک ها و شکاف های سنگ آهک بیشتر شده و آب سنگ ها را فرسوده است.

در زمستان وقتی هوای داخل کوه گرمتر از بیرون می گردد، جریان هوای سرد وارد کوه شده و دمای منطقه ها پایین تر را کاهش می دهد تا به نقطه انجماد می رسد. در بهار، آب ناشی از ذوب شدن برف ها از شکاف سنگ ها وارد شده و وقتی به منطقه ها سردتر غار می رسد یخ می زند و به آرامی تبدیل به یخ های فوق العاده ای می گردد که اکنون در غار قابل مشاهده است.

اگرچه این غار 42 کیلومتر طول دارد، گردشگران اجازه دارند تنها از یک کیلومتر آن که از یخ پوشیده شده بازدید نمایند. باقی غار از سنگ آهک تشکیل شده است. از آنجا که ورودی غار در طول سال باز است، بادهای زمستانی سرد داخل غار می وزند و برف درونش را منجمد می نمایند. در تابستان یک باد خنک از درون غار به سمت ورودی می وزد و از ذوب شدن یخ ها جلوگیری می نماید. این غار اولین بار به وسیله یک دانشمند طبیعت به نام Anton Posselt در سال 1879 کشف شد. قبل از کشف او مردم محلی اعتقاد داشتند این غار ورودی جهنم است و از کشف آن خودداری می کردند. امروزه حدود 200 هزار نفر در سال از غار بازدید می نمایند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "بزرگ ترین غار یخی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین غار یخی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید