عین اللهی: کرونا گرفتن بچه ها همه ما را آزار می دهد ، واکسیناسیون 12 تا 18 سال ایران در جهان بی نظیر است

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از واکسیناسیون رده سنی 12 تا 18 شروع شده و تا کنون حدود 90 درصد در این گروه سنی، واکسن کرونا را تزریق نموده اند که این آمار در جهان بی نظیر است.

عین اللهی: کرونا گرفتن بچه ها همه ما را آزار می دهد ، واکسیناسیون 12 تا 18 سال ایران در جهان بی نظیر است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کشتی گیران، بهرام عین اللهی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی و مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد در خصوص واکسیناسیون رده سنی 5 تا 12 سال گفت: واکسیناسیون این گروه سنی اخیراً مصوب و اعلام شد که تقاضای ما این است که والدین، حتماً در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن کرونا به بچه ها اقدام نمایند چراکه بیماری بچه ها، همه ما را آزار می دهد.

وی اضافه نمود: در حالی که قبلاً گفته می شد کرونا بچه ها را درگیر نمی نماید در حال حاضر، 20 درصد مبتلایان اُمیکرون در کشور بچه ها هستند. در حال حاضر واکسن به میزان کافی وجود دارد و خودم برای نشان دادن اهمیت واکسیناسیون بچه ها، نوه 8 ساله ام را برای تزریق واکسن به یکی از مراکز واکسیناسیون بردم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متأسفانه ویروس در همه منطقه ها جهان پخش شده، چون پوشش واکسیناسیون در همه منطقه ها، بالا نیست و در بعضی منطقه ها مانند آفریقا، پوشش واکسیناسیون کمتر از 10 درصد است و نابرابری در توزیع و تزریق واکسن کرونا وجود دارد و به همین علت، ویروس کرونا فعالانه همه نقاط را می چرخد و درگیر می نماید.

پوشش واکسیناسیون در آفریقا کمتر از 10 درصد است

وی ابراز داشت: تصور می کنیم که دو تا سه هفته آینده به قله پیک ششم برسیم و تقاضای ما از مردم این است که در این مدت رعایت پروتکل های بهداشتی را تشدید نمایند. برای ایام تعطیلات نوروز، مراکز درمانی و نیرو های آن ها در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار دارند، اما بر اساس موارد بستری و فوت بیماران کووید 19، ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلات عید نوروز، تصمیم گیری می نماید.

عین اللهی خاطر نشان کرد: تصمیمات ستاد ملی کرونا، محدودیت های کامل و صد درصدی نیست بلکه با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون، شرایط با دوران گذشته تفاوت دارد و این ستاد برای مسافرت ها، محدودیتی ایجاد ننموده است.

هیچ زنی نباید جان خود را به علت مراجعه دیرهنگام برای تشخیص سرطان از دست بدهد

وی تاکید نمود: یکی از نکات مهم و سیاست های وزارت بهداشت، توجه به بهداشت و پیشگیری از بیماری ها به ویژه سرطان است. خیلی از افراد ممکن است در خصوص پیشگیری از سرطان و تشخیص زودرس آن، اطلاع کافی نداشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه نمود: امروزه هیچ زنی نباید به علت سرطان، جان خود را از دست بدهد، اما متأسفانه بانوان برای دریافت خدمات تشخیصی دیر مراجعه می نمایند، در این راستا خوشحالیم که امروز مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد که مشارکت خیرین سلامت افتتاح شد.

وی اضافه نمود: از حدود دو ماه پیش واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال در کشور شروع شد و تا کنون حدود 90 درصد در این گروه سنی، واکسن کرونا را تزریق نموده اند که در جهان بی نظیر است.

لازم به ذکر است مرکز غربالگری سرطان نجف آباد در یک هزار مترمربع زمین با زیربنای 2 هزار و 700 مترمربع و اعتبار 60 میلیارد ریال به وسیله خیران عباس علی ملک زاده و ابراهیم رحیمی در سه طبقه بناشده است.

در این مرکز علاوه بر امکانات و تجهیزات غربالگری سرطان، آزمایشگاه تخصصی کیفیت نان وآب و مرکز مشاوره ازدواج ایجادشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عین اللهی: کرونا گرفتن بچه ها همه ما را آزار می دهد ، واکسیناسیون 12 تا 18 سال ایران در جهان بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عین اللهی: کرونا گرفتن بچه ها همه ما را آزار می دهد ، واکسیناسیون 12 تا 18 سال ایران در جهان بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید