اخبار سیاسی

بنزین ایران عامل آتش گرفتن ناگهانی خودروها در ونزوئلا؟ ، واکنش وزارت نفت

طی چند هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر آتش گرفتن ناگهانی خودروها در شهر ماراکایبوی ونزوئلا منتشر شده، که بعضی از جریان های رسانه ای خارج از کشور، مقصر این موضوع را بنزین وارداتی ایران اعلام نموده اند؛ موضوعی که از سوی وزارت نفت به طور کامل تکذیب شده است.

17 اردیبهشت 1402

پشت پرده فروپاشی یکی از بزرگترین امپراتوری های دنیا باستان

حلقه های درختی که به طور پیوسته در حال کوچک شدن است و در یک مقبره فریجی قرار داشته به گروهی از دانشمندان یاری نموده تا تاریخ فروپاشی امپراتوری هیتی را تخمین بزنند: 3219 سال پیش.

11 فروردین 1402

تحریم های تازه کانادا علیه ایران

تسنیم نوشت: یک رسانه غربی از تحریم های خصمانه نو کانادا علیه ایران به سبب تسلیم نشدن در برابر زورگویی و قلدرمآبی محور سلطه جهانی خبر داده است.

7 فروردین 1402

اعتماد: چرا دولت در برابر کمبود گاز، نمی تواند تصمیمات درست اتخاذ کند؟، جای خالی عدالت در توزیع انرژی

بشر امروز در شرایطی است که منابع و امکانات موجود جز در نظامی عادلانه قادر به تامین نیازهای آنها نیست و چنین است که در شرایط حاضر عدالت توزیعی مطلوبیت ذاتی پیدا کرده است. عدالت توزیعی ناظر به توزیع منابع و تکالیف است. در حقیقت این مفهوم از عدالت به...

27 دی 1401

ترجمه کامل کتاب خون، عرق و پیکسل ها را در خبرنگاران مگ بخوانید (موخره

کتاب خون، عرق و پیکسل ها: داستان های پیروزمندانه و پرتنش درباره چگونگی ساخته شدن بازی های ویدیویی اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) یکی از تحسین شده ترین و مشهورترین کتاب ها در حوزه پشت صحنه ساخته شدن بازی ها...

23 دی 1401

دانشگاه ها و مدارس تهران فردا و پس فردا غیرحضوری شدند

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران دقایقی قبل در استانداری برگزار شد که بر اساس مصوبات این کارگروه، روز های یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دی ماه در تمامی شهرستان های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان ها تعطیل و کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه...

14 دی 1401

خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید

وزیر نفت گفت: سال جاری در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند هیچ گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند افزایش قیمت گاز انجام شده است.

22 آذر 1401

سری شیائومی 13 رسما در تاریخ 10 آذر رونمایی می گردد

شیائومی میخواهد در تاریخ 1 دسامبر (10 آذر = سه روز دیگر) به طور رسمی از گوشی های سری شیائومی 13 رونمایی کند.

8 آذر 1401

وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی

درگیری و آشوب ایجاد شده پس از یک داربی فوتبال در جزیره جاوه اندونزی دست کم 129 نفر کشته و 180 زخمی بر جای گذاشت.

10 مهر 1401

صادارات غیر نفتی کشور 40 درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - معاون امور مجلس رئیس جمهوری خبر از افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته داد.

7 شهریور 1401

تورم نقطه ای چیست و چرا دوست دارد ترسناک به نظر برسد؟

تورم تیرماه 1401 دوباره موجب دسته بندی رسانه ها بر اساس خط فکری سیاسی و وابستگی جناحی آن ها شده است. ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت ذره بین برداشته، سراغ عدد هایی رفته که کنارشان علامت منفی به چشم می خورد و در نهایت تیتر کاهش بی سابقه نرخ تورم ماهانه در...

9 مرداد 1401

قانون زبان در کبک جدی تر گرفته می گردد

با نزدیک تر شدن به موعد تصویب قانون بحث برانگیز زبان کبک، جامعه تجاری این استان به شدت نگران است که این قانون چه پیامدهایی برایشان خواهد داشت. بعلاوه بعضی شرکت ها در حال آنالیز هستند که در صورت لزوم، به طور کامل این استان را ترک نمایند.

30 تیر 1401

موشک جواب موشک؛ کره جنوبی و آمریکا با 8 شلیک به کره شمالی پاسخ دادند

در واکنش به پرتاب هشت موشک بالستیک از سوی کره شمالی در روز یک شنبه، 15 خرداد آمریکا و کره جنوبی هشت موشک بالستیک شلیک کردند.

22 تیر 1401

روسیه عرضه گاز به چین را افزایش می دهد

شرکت گازپروم روسیه اظهار داشت، همچنان به افزایش عرضه گاز به چین ادامه می دهد و در نظر دارد تا سال 2023 بیش از 25 درصد گاز چین را تامین کند.

21 تیر 1401

فرار از خاموشی ها با اصلاح الگوی مصرف برق

کشور برای خودکفایی در تأمین برق، نیاز به اصلاح الگوی مصرف دارد. تهران، اما به عنوان پرمصرف ترین مرکز استان شناسایی شده و تنها 65 درصد مردم مرکز کم مصرف هستند.

17 تیر 1401

طرح های تشویقی شهرداری برای افزایش جمعیت و فرزندآوری

شهردار تهران گفت: در قرارگاه جمعیت مشوق هایی برای افزایش جمعیت و فرزندآوری و تسهیلات لازم برای ارائه خدمت به مادران و بچه ها در سطح شهر دنبال می گردد.

15 تیر 1401

وزیر خارجه ترکیه: پیگیر مسائل محیط زیستی مشترک با ایران خواهم بود

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ومولودچاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، طی تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و بعضی مسائل منطقه ای و بین المللی مصاحبه و مصاحبه کردند.

30 خرداد 1401

برآورد خسارات ناشی از تغییرات اقلیم در ایران؛ 160 میلیارد دلار

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهم ترین عوامل ناشی از تغییر اقلیم که منجر به تحمیل هزینه های اجتماعی، محیط زیستی و مالی به ایران می گردد، تشدید خشکسالی و افزایش توالی و شدت سیلاب هستند.

29 خرداد 1401

مشاغل عجیب زنان در مصر باستان!

شغل زنان مصر باستان | The career of ancient Egyptian womenدر بسیاری از دوره ها زنان برای این تربیت می شده اند که خانه و خانواده را مدیریت کنند و اگر هم برون سپاری به آن ها سپرده می شد در همین حول و حوش بوده اما، به تازگی کشف شده است که زنان در مصر باستان دارای ماغلی فراتر...

25 خرداد 1401

دردسر تازه نظامیان آمریکایی برای ژاپنی ها

دولت ژاپن از ارتش آمریکا خواسته است تا شرایط ابتلا به کرونا در پایگاه تفنگداران دریایی در اوکیناوا را کنترل کند. وزیر خارجه ژاپن هم اقدامات آمریکا را مغایر با قوانین مقابله با کرونا در این کشور دانست.

23 خرداد 1401
تعداد: (94)