10 مورد از گران ترین دانشگاه های دنیا

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، معرفی 10 مورد از دانشگاه های گران در دنیا

تحصیل در خارج از کشور همیشه یکی از مواردی است که بیشتر دانشجوها در سر دارند، از همین رو همیشه در فکر انتخاب دانشگاهی مناسب برای تحصیل خود در خارج از کشور هستند، در این بین کسانی در پی دانشگاه های مقرون به صرفه هستند، کسانی هم دنبال دانشگاه های گران و با کیفیت بالا در دنیا می باشند. ما در مجله گردشگری خبرنگاران مطلبی مبنی بر دانشگاه های مقرون به صرفه را داریم و این بار می خواهیم درباره دانشگاه های گران در دنیا صحبت کنیم و از آن ها نام ببریم، اگر شما هم جز کسانی هستید که دنبال تحصیل در خارج از کشور می باشد جالب است در ادامه این مطلب با دانشگاه های گران در دنیا آشنا شوید.

10 مورد از گران ترین دانشگاه های دنیا

اغلب افراد فکر می نمایند که دانشگاه هایی نظیر هاروارد، ییل یا آکسفورد از جمله دانشگاه های گران در دنیا هستند که البته این کاملا اشتباه است. بسیاری از دانشجویان در سراسر هستند که در کنار کیفیت آموزش و معروفیت دانشگاهی که در آن تحصیل می نمایند هم دارای شاخص بالایی باشد. در حوزه آموزش نیز درست مانند هر بخش دیگری در دنیا، از انواع محصولات گرفته تا خدمات، هر چه کیفیت بالاتر می رود، هزینه بیشتری باید بپردازید. در عوض، مطمئن هستید که چیزی بهتر و قابل اطمینان تر دریافت کرد ه اید که می تواند مدت زمان بیشتری رضایت شما را جلب کند.

1- دانشگاه تکنولوژی نانیانگ در سنگاپور | Nanyang Technological University

یکی از دانشگاه های گران در دنیا، دانشگاهی تازه تاسیس در سنگاپور به نام نیانگ است. این دانشگاه با توجه به این که در سال 1991 تاسیس شده است اما توانسته رتبه بالایی را در بین دانشگاه ها کسب کند و جز دانشگاه های گران در دنیا قرار بگیرد. دانشگاه فناوری، رتبه سیزدهم دنیای و مقام سوم در آسیا را در اختیار دارد. عمده معروفیت این دانشگاه به دلیل دوره های مهندسی است که در آن تدریس می گردد. ساختمان های این موسسه در حال زیاد شدن هستند و به طور مثال در سال 2013 میلادی، همزمان با یک پروژه کالج سلطنتی لندن، دانشکده پزشکی Lee Kong Chian به آن اضافه شده و هم اکنون دارای تعداد زیادی دانشجوی پزشکی می باشد.

2- دانشگاه سارا لارنس | Sarah Lawrence College

یک دانشگاه تخصصی در هنرهای لیبرال در استان نیویورک آمریکا وجود دارد که در فهرست دانشگاه های گران در دنیا قرار گرفته و حوزه فعالیت آن در زمینه علوم انسانی، فراوری و اجرای هنر است؛ دانشجویان کالج سارا لارنس به خاطر مشارکت های سیاسی و فعالیت های خود شناخته می شوند. این کالج به برخورداری از استانداردهای علمی بالا شناخته شده است و مشخصه آن برگزاری دوره های فردی برای دانشجویان و نسبت مناسب تعداد دانشجو به اساتید است. تعاملات بین دانشجو و استاد بر اساس سیستم تک نفره دانشگاه های آکسفورد و کمبریج مدل سازی شده است.

3- دانشگاه هاروارد | Harvard University

یک دانشگاه خصوصی در استان ماساچوست به نام هاروارد وجود دارد که در واقع اولین موسسه آموزش عالی در استان متحده آمریکا محسوب می شده و یکی از بالاترین رتبه های دانشگاهی در سطح دنیا را دارا می باشد. دانشگاه هاروارد آمریکا هرساله 20 هزار در خواست پذیرش از سوی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. تعداد فارغ التحصیلان از این دانشگاه حدود 360 هزار نفر در دنیا می باشند. مهلت در خواست برای پذیرش در این دانشگاه اول ژانویه و مهلت اقدام اول نوامبر می باشد و بعلاوه هزینه در خواست در دانشگاه هاروارد 75 دلار می باشد درخواست نمایندگان دانشگاه هاروارد برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه هاروارد آمریکا میبایستی آزمون SAT را بگذرانند.

4- دانشگاه UCL در لندن | University College London

اگر بخواهیم دیگر مواردی که در فهرست دانشگاه های گران در دنیا قرار می گیرد را نام ببریم، دانشگاهی به نام UCL در شهر لندن است. این دانشگاه در سال 1826 تاسیس شده و جز اولین دانشگاه هایی بوده که در شهر لندن تاسیس شده و دانشجویان بسیار زیادی دارد. از جمله افراد سرشناسی که در این دانشگاه تحصیل نموده اند مانهاتما گاندی، الکساندر گراهام بل، فرانسیس کریک و کریس مارتین هستند.

5- دانشگاه نیویورک | New York University

یکی دیگر از مواردی که در فهرست دانشگاه های گران در دنیا قرار می گیرند، دانشگاه نیویورک است که جز دانشگاه های تحقیقاتی خصوصی این کشور به شمار می رود و در گرینویچ ولیج در محله نیوهمشایر منهتن واقع شده است. این دانشگاه، فارغ التحصیلان برجسته ای چون مارتین اسکورسیزی، آنجلینا جولی، وودی الن، عزیز انصاری، ان هاتوی و بسیاری دیگر را پرورش داده است. برندگان 36 جایزه نوبل و 16 جایزه پولیتزر از دانشجویان این دانشگاه بوده اند. جالب است بدانید که این دانشگاه جز پر جستجوترین دانشگاه هایی است که در سطح اینترنت به وسیله دانشجویان بین الملل جستجو می گردد.

6- دانشگاه سلطنتی لندن | Imperial College London

یکی دیگر از دانشگاه های گران در دنیا، دانشگاه سلطنتی لندن است که در سال 1907 در این شهر ساخته شد. دانشگاه سلطنتی تنها دانشگاه در انگلستان است که به طور انحصاری بر علوم پایه، پزشکی، مهندسی و کسب و کار تمرکز دارد و شعار اصلی این دانشگاه دانش علمی، شکوه سلطنتی و ضامن پادشاهی می باشد. در حال حاضر دانشگاه سلطنتی حدود 15000 دانشجو دارد که از این تعداد 52% آنها دانشجویان بین المللی هستند و نسبت دانشجویان پسر به دختر 63 به 37 است.

7- انستیتو فناوری فدرال سوییس در زوریخ | Federal Swiss Institute of Technology, Zurich

از دیگر دانشگاه هایی که در فهرست دانشگاه های گران در دنیا قرار می گیرند، دانشگاه فناوری سوییس در زوریخ است. این دانشگاه در زمینه های ریاضی، علوم، مهندسی و تکنولوژی در زوریخ فعالیت دارند و سالانه برای دوره های کارشناسی در این دانشگاه حدود 48000 دلار از دانشجویان بابت شهریه پول دریافت می گردد. این دانشگاه بعلاوه به EPFL معروف است و یکی از گران ترین دانشگاه های دنیا است؛ اما با این حال، دانشجویان بین المللی با نمرات خاص ممکن است واجد شرایط پرداخت شهریه همچون دانشجویان بومی باشند و به دانشجویان برجسته هر سال بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد.

8- یو ان اس دابلیو سیدنی | UNSW Sydney

استرالیا انتخاب اول بیشتر ایرانی ها برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است، این دانشگاه یو ان اس دابلیو نام دارد که در شهر سیدنی واقع شده است. مبالغی که برای تحصیل در این دانشگاه از دانشجوها دریافت می گردد بسیار بالا بوده از همین سبب شده تا در فهرست دانشگاه های گران در دنیا قرار بگیرد. دانشگاه UNSQ یکی از برجسته ترین دانشگاه هایی است که در استرالیا واقع است و یک انستیتوی آموزشی و تحقیقاتی به شمار می رود. دانشگاه UNSW مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این موسسه آموزشی این است که مسابقاتی را در آموزشگاه ها برای دانش آموزان برگزار می کند.

9- دانشگاه باکینگهام، بریتانیا | The University of Buckingham, UK

دانشگاه دیگری که در مطلب دانشگاه های گران در دنیا می خواهیم آن را معرفی کنیم، دانشگاه باکینگهام در بریتانیا است که به UB معروف است. این دانشگاه نوعی از برنامه تحصیلی را ارائه می دهد که مدرک کالج به جای زمان معمول آن یعنی سه سال در دو سال کامل می گردد. UB دارای دوره های تحصیلی حقوق، پزشکی، علوم، آموزش، علوم انسانی و تجارت است. شهریه دانشگاه بسته به دوره ای که در آن ثبت نام نموده اید بین 12000 یورو تا 36000 یورو متغیر است.

10- دانشگاه شیکاگو | University of Chicago

آخرین دانشگاهی که در مطلب دانشگاه های گران در دنیا می خواهیم معرفی کنیم، دانشگاه شیکاگو در آمریکا است که هزینه تحصیل در آن حدود 53000 دلار می باشد، به غیر هزینه های مربوط به اتاق و برد در پردیس این دانشگاه که حدود 155000 دلار نیز برای هر ترم تمام می گردد. شیکاگو که یکی از برترین دانشگاه ها در زمینه های بوم شناسی و جامعه شناسی محسوب می گردد و دلیل معروفیت آن به تاسیس اولین دوره تحصیلی رشته مدیریت اجرایی یا EMBA می باشد.

منبع: الی گشت

به "10 مورد از گران ترین دانشگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از گران ترین دانشگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید