افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک منجر به ایجاد بی ثباتی خواهد شد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی گفت که افزایش حضور نیروهای ناتو در کشورهای منطقه بالتیک منجر به ایجاد بی ثباتی در شرایط سیاسی منطقه خواهد شد و لذا پیشنهادات روسیه برای تنش زدایی میان دو طرف، همچنان به قوت خود باقی است.

افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک منجر به ایجاد بی ثباتی خواهد شد

بر اساس این گزارش، زاخارووا همچنین با اشاره به اقدامات اخیر ناتو به سمت تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه و بازسازی زیرساخت های پایگاه نظامی لیلوارد لیتوانی گفت: کار بازسازی فرودگاه نظامی لیلوارد در جنوب شرقی لتونی به انتها رسیده است. بر اساس گزارش رسانه ها، این پایگاه هوایی مجهز به تجهیزات مدرن ناوبری هوایی بوده و قادر است جدیدترین نسل جنگنده های نظامی را در هر ساعت از شبانه روز بدون توجه به شرایط آب و هوایی پذیرش کند.

وی همچنین اضافه نمود: ما متقاعد شده ایم که افزایش پتانسیل ناتو در کشورهای بالتیک می تواند شرایط نظامی و سیاسی در منطقه بالتیک را بی ثبات کند. در عین حال، پیشنهادات ما در مورد کاهش تنش ها همچنان به قوت خود باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اضافه نمود: در این شرایط، اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو که مدعی بود این اقدامات تدافعی است، غیر صادقانه به نظر می رسد.

زاخارووا تاکید کرد: علاوه بر این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که اخیراً از مقر ائتلاف (ناتو) در بروکسل بازدید کرد، کتمان نکرد که بازدارندگی در برابر روسیه یکی از وظایف حائز اهمیت این پیمان (نظامی) است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک منجر به ایجاد بی ثباتی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حضور ناتو در منطقه بالتیک منجر به ایجاد بی ثباتی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید