قطع نخاع بیمار با فشار وردنه نانوایی!، هشدار؛ جا اندازی دیسک علمی و عملی نیست

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، یک فوق تخصص درد، نسبت به استفاده از واژه غیرعلمی جا اندازی دیسک که افراد فاقد صلاحیت علمی بر سر زبان ها انداخته اند، واکنش نشان داد.

قطع نخاع بیمار با فشار وردنه نانوایی!، هشدار؛ جا اندازی دیسک علمی و عملی نیست

به گزارش مهر، دامون آزاد گفت: واژه غیرعلمی به نام جاندازی دیسک اخیراً از طرف عده ای افراد فاقد صلاحیت علمی در جامعه مطرح می گردد که در واقع چنین کاری عملی نیست.

وی اضافه نمود: دیسک ها در قسمت جلویی و بین جسم دو مهره قرار دارند. وقتی که در اثر فشار و ماساژ قدرتمند از پشت ستون فقرات به مهره ها فشار وارد می گردد تنها می تواند باعث جابجایی مهره به سمت جلو و شکستن اجزا استخوانی مهره گردد و با این کار مهره فقط به سمت جلو جابجا می گردد و حتی احتمال قطع نخاع نیز وجود دارد.

این فلوشیپ درد گفت: بنده در چند ماه اخیر دو بیمار داشته ام که برای جااندازی دیسک و تحت تأثیر تبلیغات کاذب و دروغین به افراد فاقد صلاحیت علمی و غیرمتخصص مراجعه نموده و بدین ترتیب دچار قطع نخاع شده اند.

وی اضافه نمود: یکی از این بیماران در اثر فشار وردنه نانوایی به پشت وی قطع نخاع شده و مسیر زندگی او کاملاً تغییر نموده است.

این فوق تخصص درد تاکید نمود: عملاً برای این بیماران نمی توان کار خیلی مثبتی انجام داد و فقط با برخی داروهای آرامبخش و مُسکن ها کمی درد ایشان را کاهش می دهیم.

وی اضافه نمود: البته این نکته قابل ذکر است که ماساژ اصولی برای ریلکسیشن و برطرف اسپاسم عضلات و بعلاوه حرکات دستی و با دستگاه جهت تقویت عضلات اطراف ستون فقرات به وسیله پزشکان کایروپرکتور و فیزیوتراپ ها مفید است.

آزاد گفت: نتیجه نهایی اینکه برای امور درمانی و بیماری ها فقط باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و افراد غیر پزشک و غیرمتخصص هیچ گونه آگاهی علمی نسبت به آناتومی ستون فقرات و راهکارهای علمی و درمانی آن ندارند و حتی می توانند باعث آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت بیماران شوند و جااندازی دیسک، واژه ای کاملاً غیرعلمی و غیر عقلانی است.

منبع: فرارو

به "قطع نخاع بیمار با فشار وردنه نانوایی!، هشدار؛ جا اندازی دیسک علمی و عملی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع نخاع بیمار با فشار وردنه نانوایی!، هشدار؛ جا اندازی دیسک علمی و عملی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید