نخستین مورد اُمیکرون از کدام کشور وارد ایران شد؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شناسایی سویه اُمیکرون کرونا در ایران شرح داد و گفت فرد شناسایی شده از امارات وارد کشور شده است.

نخستین مورد اُمیکرون از کدام کشور وارد ایران شد؟

کمال حیدری، معاون بهداشت بهداشت گفت: پس از سه هفته که سازمان بهداشت جهانی نسبت به سویه امیکرون که از آفریقای جنوبی آغاز شد و سپس به اروپا رسید ابراز نگرانی کرد، امروز بعد از 85 کشور، ما هم شناسایی سویه مثبت اُمیکرون را از آزمایشگاه مرجع خود تایید کردیم. با توجه به اندازه سرایت بالای امیکرون اقدامات و برنامه ریزی هایی در جلسه اضطراری با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت و از طرفی چون اکنون شرایط خوبی در کشور داریم، باید تدبیری داشته باشیم که با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم.

وی ادامه داد: فرد شناسایی شده مبتلا امیکرون میانسالی بود که از امارات وارد ایران شده بود و ساکن تهران است. پس از شناسایی او اقدامات لازم برای قرنطینه فرد و اطرافیانش انجام شد و ان شاءالله در مراحل بعدی بتوانیم با آسیب کم شرایط را رد کنیم.

حیدری تاکید نمود: از 3 هفته قبل شرایط مراقبت مرزی ما به شدت تقویت شد و هر کسی که از خارج از کشور وارد شد، جدا از اینکه باید کارت واکسن و pcr منفی داشته باشد، افرادی که حال نامساعد داشتند مجددا در داخل کشور تست می شدند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نخستین مورد اُمیکرون از کدام کشور وارد ایران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مورد اُمیکرون از کدام کشور وارد ایران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید