واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر، دولت یارانه نو را واریز می نماید؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، قرار بود در این ماه همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین یارانه جدیدی نیز واریز گردد، اما دولت به آن عمل نکرد.

واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر، دولت یارانه نو را واریز می نماید؟

تا ساعاتی دیگر یارانه نقدی 45 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار حدود 78 میلیون نفر واریز می گردد. با این که دولت وعده واریز یارانه تازهی در دی ماه داده اما در این ماه فقط یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی واریز شده است.

دولت میخواهد دلار 4200 تومانی را حذف کند و از منابع آزاد شده آن یارانه پرداخت کند، در واقع یارانه تازه جایگزین ارز ترجیحی می گردد. به نظر می رسد تصور دولت این بود که مجلس خیلی سریع با حذف دلار 4200 تومانی موافقت می نماید و دولت این اجازه را می گیرد که یارانه تازه بدهد.

برای آنالیز سریع حذف دلار 4200 تومانی، دولت این موضوع را در قالب لایحه دو فوریتی به مجلس برد اما نمایندگان به آن رای ندادند.

رئیس مجلس به صراحت گفت که مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی البداهه، عجولانه و 48 ساعته نخواهد گرفت. دولت برای آنالیز دو فوریتی آن باید در اصلاحیه بودجه لحاظ می کرد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

این اظهارات رئیس مجلس نشان می دهد که نباید منتظر تصمیم فوری نمایندگان برای حذف یا ادامه ارز 4200 تومان بود. اگر مجلس تا هفته اول بهمن ماه تصمیم بگیرد که دلار 4200 تومانی حذف گردد، احتمال پرداخت یارانه تازه در روز دهم بهمن ماه وجود دارد، اما اگر مجلس تصمیم گیری در این باره را به سرانجام سال موکول کند، واریز یارانه تازه نیز به سال آینده می رود.

وعده دولت این بود که به 60 میلیون نفر یارانه تازه می دهد، مبلغ این یارانه برای 30 میلیون نفر اول که شامل چهار دهک اول می گردد، 126 هزار تومان و برای 30 میلیون نفر دوم که شامل سه دهک میانی جامعه می گردد مبلغ 90 هزار تومان واریز گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر، دولت یارانه نو را واریز می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر، دولت یارانه نو را واریز می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید