وان پلاس شاید وان پلاس 10 اولترا را اواخر 2022 روانه بازار کند

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، با توجه به اینکه وان پلاس 10 پرو در حال حاضر در چین عرضه شده و گویا قرار است در ماه مارس (اسفند - فروردین ماه) روانه بازار های اروپا گردد، به نظر می رسد که این گوشی هوشمند پرچم دار توانسته نظر کاربران را با مشخصات فنی مناسب خود جلب کند. با این حال، شایعه نو حاکی از آن است که ممکن است در آینده نزدیک شاهد مدل اولترای این گوشی هوشمند باشیم زیرا روزنامه نگار فناوری Yogesh Brari گزارشی منتشر نموده مبنی بر اینکه مدل اولترای وان پلاس 10 در مرحله آزمایش اولیه مهندسی خود است.

وان پلاس شاید وان پلاس 10 اولترا را اواخر 2022 روانه بازار کند

او در گزارش خود نوشته: در حال حاضر اخبار زیادی درباره تبادلات فناوری بین دو شرکت وان پلاس و اوپو شنیده می گردد. سری Find X5 اوپو قرار است که از محصولات شرکت هاسلبلاد (Hasselblad) بهره ببرد. بعلاوه شنیده می گردد تراشه اختصاصی MariSilicon اوپو در نیمه دوم امسال در پرچم دار وان پلاس به ایفای نقش می پردازد. در حال حاضر شایعه هایی مبنی بر یک پرچم دار اولترا از وان پلاس در مرحله آزمایش اولیه مهندسی وجود دارد.

بر اساس اطلاعات تازه به دست آمده، می توان انتظار داشت که وان پلاس از تراشه اختصاصی NPU MariSilicon X اوپو بهره ببرد که دارای ISP خاص خود برای پردازش تصویر است. این پردازنده از محدوده دینامیکی 20 بیتی و 120 دسی بل در تصاویر و پردازش RAW لحظه ای در ویدیوهای 4K پشتیبانی می نماید. با استفاده از NPU، فناوری هوش مصنوعی دستگاه می تواند الگوریتم های مختلفی را برای کاهش نویز، بازتولید رنگ بهتر، HDR، جزئیات بهبود یافته، محدوده دینامیکی و غیره اعمال کند. گوشی هوشمند وان پلاس 10 اولترا ممکن است بسیاری از قابلیت های خود را با گوشی آینده اوپو یعنی Find X5 پرو پلاس به اشتراک بگذارد، اما هنوز در این زمینه اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر نشده است.

انتظار می رود که گوشی هوشمند وان پلاس 10 اولترا در نیمه دوم سال 2022 عرضه گردد، بنابراین زمان زیادی برای ارائه جزئیات بیشتر درباره این گوشی وجود دارد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که وان پلاس به تازگی گوشی وان پلاس 10 پرو را در چین معرفی کرد. این گوشی هوشمند پرچم دار از نمایشگر 6.7 اینچی امولد با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد ولی فناوری LTPO استفاده شده برای آن نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا نموده است. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند ایفای نقش می نماید که 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند.

سیستم دوربین سه گانه این گوشی از سنسورهای 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل شده است. انرژی این گوشی از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که بزرگ تر از نسل قبلی است و ضمناًً باید به پشتیبانی از شارژ سریع 80 وات هم اشاره کنیم که می تواند در عرض 32 دقیقه باتری این گوشی را به طور کامل شارژ کند. باید اشاره کنیم که وان پلاس برای این گوشی از قابلیت موسوم به Dual Color Calibration استفاده نموده که به نمایشگر اجازه می دهد در سطوح کنتراست بالا و پایین رنگ های مختلف را به صورت کالیبره شده نمایش دهد. احتمالا در روز های آینده اخبار بیشتری از گوشی هوشمند وان پلاس 10 اولترا منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس شاید وان پلاس 10 اولترا را اواخر 2022 روانه بازار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس شاید وان پلاس 10 اولترا را اواخر 2022 روانه بازار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید