پرواز مستقیم مشهد ـ باکو راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خط پروازی مستقیم مشهد ـ باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با فرود نخستین پرواز این خط پروازی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و با حضور جمعی از مسئولان در مراسمی راه اندازی شد.

پرواز مستقیم مشهد ـ باکو راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر عصر دوشنبه 25 آذر98 در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردید، گفت: این خط پروازی را شرکت هواپیمایی بوتا (Buta Airways) جمهوری آذربایجان با همکاری شرکت گردشگری باکو استار این کشور و یک شرکت ایرانی راه اندازی نموده است.

او ادامه داد: این خط پروازی با هدف توسعه هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) برای شیعیان این کشور برقرار شد که هفته ای دو بار پرواز خواهد داشت.

مکرمی فر اظهار کرد: فعالیت این خط پروازی بین مشهد و باکو از امروز توسط هواپیمایی آزال (آذربایجان ایرلاین) شروع شد و این پرواز همه هفته در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام خواهد شد اما در آینده نزدیک این پروازها روزانه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه نمود: در حال حاضر 9 ایرلاین خارجی در فرودگاه مشهد فعالیت دارند و مسافران را به 17 مقصد پروازی اعزام می نمایند.

او درباره فرایند فعالیت ایرلاین های خارجی در فرودگاه مشهد اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی کویت ایر به کویت، العربیه به شارجه، ترکیش به استانبول، الجزیره به کویت، العراقیه به نجف، بغداد، ناصریه و بصره، فلای دبی به دبی، قطر ایرویز به دوحه، آذربایجان ایر به باکو و تاجیک ایر به مقصد دوشنبه از فرودگاه مشهد مسافران را جا به جا می نمایند.

با ورود پرواز باکو به فرودگاه مشهد در ساعت 15 و 45 دقیقه امروز خط پروازی مشهد - باکو فعال شد و ساعت خروج این پرواز به مقصد باکو نیز ساعت 16 و 45 دقیقه بود و این پرواز قابلیت حمل 105 مسافر را دارد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد روزانه محل رفت و آمد 40هزار مسافر است. این فرودگاه 540 هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می گردد.

منبع: میراث آریا

به "پرواز مستقیم مشهد ـ باکو راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز مستقیم مشهد ـ باکو راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید