گروکشی یک شرکت هواپیمایی؛ لغو پروازها به علت مخالفت با افزایش قیمت؟!

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، مدیر فرودگاه یاسوج گفت: شرکت هواپیمایی پارس ایر توقع دارد نرخ بلیت پروازهای تهران-یاسوج از 840 هزار تومان به یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش یابد؛ این شرکت به علت عدم موافقت سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهایش را لغو نموده است.

گروکشی یک شرکت هواپیمایی؛ لغو پروازها به علت مخالفت با افزایش قیمت؟!

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، عنایت انصاری با اشاره به ارتقای این فرودگاه از داخلی به مرز هوایی و بین المللی، گفت: استقرار گذرنامه، گمرک و نهاد ریاست جمهوری با همه امکانات و تحهیزات استاندارد و تهیه یک دستگاه XRAY برای گمرک با هزینه افزون بر 6 میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور انجام شد.

وی اضافه کرد: در سال 1400 سه فرودگاه یاسوج و جهرم و سمنان مرز هوایی شدند ولی فقط فرودگاهی که همه اعتبارات را اخذ کرد و تجهیزات لازم را برای انجام پروازهای بین المللی نصب کرد و مهر ورود و خروج مرز را دریافت کرد فرودگاه یاسوج بود.

انصاری بیان نمود: افزایش طول باند و تکمیل سیستم روشنایی باند و مهیا کردن باند برای پذیرش پروازهای شبانه، اختصاص فیبر نوری اختصاصی برای فرودگاه که ضریب پوشش ارتباطی را افزایش داد، نصب سنسور باد الکترونیکی و حساس به منظور افزایش ضریب ایمنی، تهیه یک دستگاه خودروی برف خوار برای عملیات برف روبی سطوح پروازی و انجام فلایت چک کلیه سیستم های ناوبری از جمله اقدامات اجرا شده است.

انصاری بیان نمود: اخذ مبلغ 4 میلیارد تومان جهت توسعه ساختمان ایستگاه آتش نشانی فرودگاه، توسعه ساختمان های پلیس و سپاه فرودگاه به منظور افزایش ضریب امنیتی، خرید یکدستگاه xry کاملا پیشرفته برای پاویون دولت در فرودگاه، اتوماتیک کردن درب های ترانزیت و پاویون، استاندارد نمودن طرح های پروازی در ورود و خروج پروازها و بهسازی کامل فضای سبز در ایر ساید از دیگر اقدامات اجرا شده است.

علت کاهش پروازهای فرودگاه یاسوج

با وجود بین المللی شدن فرودگاه یاسوج و مناسب بودن شرایط برای تعریف پروازهایی به مقصد نو، اما پروازهای تهران و بالعکس از 6 روز در هفته به دو روز کاهش یافته است.

مدیر فرودگاه یاسوج در این زمینه گفت: شرکت هواپیمایی پارس ایر طی نامه ای اعلام نموده با توجه به پایین بودن نرخ مصوب بلیت مسیر تهران به یاسوج و بالعکس دچار ضرر و زیان شده و دو پرواز خود را در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته باطل نموده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب هم اکنون 840 هزار تومان است، اظهارکرد: این شرکت توقع دارد این نرخ از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به یک میلیون و 300 هزار تومان برسد و به علت عدم موافقت سازمان با افزایش قیمت فعلا پروازها را باطل نموده است. هم اکنون در هفته روزهای شنبه و چهارشنبه هواپیمایی ماهان در مسیر تهران فعال است.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه مسئولان کشوری وعده داده اند از این ماه پروازها دوباره روزانه گردد، گفت: برقراری پرواز یکی از مطالبات بحق مردم یک استان است که باید به وسیله نمایندگان مردم در مجلس، مدیران ارشد استان از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی و دولت مطالبه گردد.

انصاری یادآور شد: مدیران فرودگاه ها باید زیرساخت های لازم و امکانات و تجهیزات استاندارد را برای ارائه خدمات مطلوب در فرودگاه مهیا نمایند.

وی اعلام نمود: در نتایج ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی در سال 1400 فرودگاه یاسوج در بین کل فرودگاه های کشور مقام چهارم را کسب نموده و حائز بالاترین اندازه رشد عملکرد نسبت به سال 99 شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "گروکشی یک شرکت هواپیمایی؛ لغو پروازها به علت مخالفت با افزایش قیمت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروکشی یک شرکت هواپیمایی؛ لغو پروازها به علت مخالفت با افزایش قیمت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید