صادارات غیر نفتی کشور 40 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، تهران (پانا) - معاون امور مجلس رئیس جمهوری خبر از افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته داد.

صادارات غیر نفتی کشور 40 درصد افزایش یافت

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی امروز شنبه 5 شهریورماه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی حوزه صنعت کفش در شهرک صنعتی امید استان قم، گفت: کالاهای صادرات محوری مانند این واحد صنعتی علاوه برافزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز است.

وی با بیان اینکه همزمان با قم در تمام استان های کشور شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف هستیم که بخشی از آن ها حاصل سفرهای استانی سال اول دولت بوده است، اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم رکود سابق کشور کنار رفته و شاهد تحول و پویایی بخش های مختلف کشور به خصوص در حوزه عمرانی و صنعتی هستیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور توضیح داد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صدها مورد از واحدهای راکد صنعتی با پیگیری مسئولان به مدار فراوری بازگشته و شاهد بهبود شرایط اشتغال و فراوری هستیم.

وی از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به عنوان یکی از ابزارهای قدرت کشور یادکرد و گفت: طی سال های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بوده و از ظرفیت بسیاری از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه غفلت شده بود، درحالی که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشورهای پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از 40 نفر از، روسای جمهور و وزرای امور خارجه به ایران سفرکرده اند.

حسینی ادامه داد: در قالب این سفرها کمیسیون های مشترکی بین ایران و کشورهای همسایه شکل گرفته و وزارت امور خارجه به صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و مالی در کنار سایر رسالت های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر سیاست دولت در مردمی سازی اقتصاد، توضیح داد: یکی از اهداف سفرهای استانی دولت تقویت اقتصاد مردمی و رونق اقتصاد رقابتی است و به همین دلیل فرصت های سرمایه گذاری در بسیاری از استان ها احصا و موانع سرمایه گذاری نیز کاملاً رفع شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بابیان اینکه مدیریت جهادی لازمه جبران عقب ماندگی های سال های گذشته کشور است، تأکید کرد: اگر طی هشت سال گذشته هرسال 500 هزار واحد مسکن احداث می شد، امروز مشکل خاصی در بخش مسکن نبود ولی دولت مصمم است این عقب ماندگی ها را جبران کند.

وی با اشاره به بهبود شرایط درآمدی کشور، اذعان کرد: با شرایط کنونی کشور امید می رود وضع عمومی و رفاه مردم بهتر گردد و به شرایط بازنشستگان، کارمندان و کارگران رسیدگی گردد.

حسینی اهمیت سرمایه گذاری را موردتوجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ مالی دشمن پیروز شد و آن ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند؛ ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان های فرا منطقه ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت های مالی و تجاری است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جوانان نخبه کشور، ابراز کرد: جوانان کشور با اتکا به شرکت های دانش بنیان توانایی بالایی در پیشرفت در تمام حوزه های مختلف کشور دارند و در شرایط کنونی شاهد هم افزایی و همدلی در بین ارکان مختلف نظام و قوای سه گانه هستیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: علاوه بر این شاخص های مربوط به سرمایه گذاری، گردشگری، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و غیره نیز شرایط روبه به رشدی دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صادارات غیر نفتی کشور 40 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادارات غیر نفتی کشور 40 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید