گوگل لنز قابلیت سوال پرسیدن در خصوص تصاویر را فعال کرد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، گوگل در جریان رویداد I/O 2021 از یک تکنولوژی نو به نام Multitask Unified Model برای افزایش قابلیت های موتور جستجوی خود رونمایی کرد. سپس در سپتامبر همان سال نشان داد که به لطف این مشخصه، کاربران گوگل لنز می توانند از جستجوی همزمان تصاویر و متن بهره ببرند. حالا بعد از ماه ها انتظار، این قابلیت به صورت آزمایشی برای گروهی از کاربران فعال شده است.

گوگل لنز قابلیت سوال پرسیدن در خصوص تصاویر را فعال کرد

طبق اعلام گوگل، کاربران ساکن آمریکا با بهره گیری از نسخه اندروید یا iOS اپلیکیشن گوگل لنز می توانند از این قابلیت بهره ببرند. این مشخصه به زبان ساده به کاربران اجازه می دهد که سوالاتی را در خصوص تصاویر مختلف بپرسند یا اینکه جستجوی دقیق تری انجام دهند. مثلا می توانید عکسی از شانژمان دوچرخه بگیرید که وظیفه جابجایی زنجیر دوچرخه بر روی چرخ زنجیرهای جلو و عقب را بر عهده دارد. سپس با استفاده از این عکس قادر به جستجو در خصوص نحوه تعمیر این قطعه خواهید بود. گوگل با ترکیب متن و عکس، جستجوی دقیق تر را بسیار ساده می نماید. زیرا بسیاری از دوچرخه سواران اصلا نمی دانند شانژمان کدام قطعه از دوچرخه است و به همین دلیل برای جستجو در خصوص تعمیر آن به مشکل می خورند.

از طرف دیگر فرض کنید که یک لباس با طرح مجذوب کننده می بینید ولی از طرف دیگر قصد دارید یک جوراب با طرح مشابه پیدا کنید. طبیعتا بسیاری از طرح ها را نمی توانید توصیف کنید اما با گرفتن عکس از لباس موردنظر و سپس جستجو برای جوراب های دارای طرح های مشابه، بهتر می توانید به نتیجه برسید. البته گوگل اعلام نموده که فعلا این قابلیت برای جستجو بین فروشگاه های اینترنتی بهتر عمل می نماید و ممکن است بعدا امکانات آن بیشتر گردد.

این قابلیت مجذوب کننده در اول راه واقع شده است و بدون شک طی ماه های آینده بسیار بهتر خواهد شد. گوگل هنوز در خصوص تاریخ ارائه این مشخصه برای کاربران ساکن دیگر کشورها اطلاعاتی ارائه ننموده است.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل لنز قابلیت سوال پرسیدن در خصوص تصاویر را فعال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل لنز قابلیت سوال پرسیدن در خصوص تصاویر را فعال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید