9 جاذبه دیدنی در منچستر

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، جاذبه های منچستر

منچستر انگلیس را می توان یکی از برترین شهرهای بریتانیا دانست، شهری که از پربازدیدترین شهرهای اروپاست و همه، نوآوری ها و تاریخش را تحسین می نمایند. منچستر یکی از اولین شهرهای صنعتی بریتانیا بود و خیلی زود توانست در زمینه های علم، تجارت، موسیقی، هنر و مد در دنیا تاثیر گذار گردد. خبرنگاران را همراهی کنید تا از جاذبه های منچستر بگوییم.

9 جاذبه دیدنی در منچستر

کستل فیلد (Castlefield)

کستل فیلد برترین جا برای آغاز منچستر گردی است. در اینجا می توانید در میان خانه های دوست داشتنی ویکتوریایی قدم بزنید و کانال های قدیمی و قلعه های رومی را تماشا کنید. یادتان نرود که حتما کانال بریج واتر را ببنید کانالی که در سال 1761 ساخته شد تا زغال سنگ را از معادن شهر ورسلی به منچستر ببرد. در اینجا قبلا انبارهای زیادی وجود داشت که الان تبدیل به رستوران ها، هتل ها و مغازه های مختلف شده اند.

موزه علم و صنعت (Museum of Sceince amd industry)

موزه علم و صنعت در یکی از قدیمی ترین ایستگاه های قطار دنیا قرار گرفته است. موزه، 12 گالری دارد و تاریخ شهر از دوره رم و انقلاب صنعتی تا همین الان را در خود جای داده است. گالری هوا و فضا در این موزه از جاهایی است که حتما باید از آن تماشا کنید چون در آن آثار جالبی مثل اولین هواپیمای انگلیسی وجود دارد.

کلیسای جامع منچستر (Cathedral)

کلیسای جامع در کنار رودخانه ایرول قرار گرفته است و در سال های 1422 تا 1506 ساخته شده است. مجذوب نماینده ترین بخش این کلیسای جامع کلیساهای دو طرف سالن اصلی و هم سرایان هستند که در سال های 1486 تا 1508 ساخته شدند.

موزه ملی فوتبال (National Footbal Museum)

منچستر که دو تیم مطرح فوتبال اروپایی یعنی من سیتی و من یونایتد را دارد این موزه را درست نموده تا در آن به محبوب ترین ورزش شهر توجه ویژه ای نموده باشد. یکی از نمایش های این موزه، فیلم های کوتاه است که در آن مروری به تاریخ فوتبال این شهر می گردد.

گالری هنری منچستر (Art Gallery)

گالری هنر منچستر بعد از لندن دارای یکی از بزرگ ترین مجموعه های بریتانیا است. در اینجا آثار هنری از هنرمندان برجسته کشورهای دنیا در محیطی مجذوب نماینده به نمایش در آمده است.

شهر چینی ها (چاینا تاون)

شهر چینی ها خانه رنگارنگ یکی از بزرگ ترین جوامع چینی در بریتانیاست. شهر چینی ها دقیقا در کنار گالری هنر منچستر قرر دارد، دروازه های رنگارنگ و زرق و برق داری که به شهر چینی ها می رسند یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های این شهرند. در اینجا مغازه ها و رستوران های زیادی غذاهای هنگ کنگ و پکن را می فروشند. برای تماشا صنایع دستی و آثار هنری ویژه چین باید به مرکز هنر معاصر چین بروید.

تالار شهر منچستر (Town Hall)

معماری نئوگوتیک مجذوب نماینده نمای این بنا زینت بخش پیاده روهای میدان آلبرت است. می توانید به بالای برج های این ساختمان بروید و نمایی زیبا و پانورامایی از شهر ببینید. در داخل ساختمان اتاق شورا و نقاشی های تاریخی اش بسیار جالب توجه است.

موزه تاریخ مردم (Peoples History Museum)

برترین محل برای درک ساختار اجتماعی منچستر رفتن به موزه تاریخ مردم است. در این موزه نمایشگاه هایی هست که زندگی و اعتراضات کارگران انگلیسی را در طول دو قرن گذشته به تصویر کشیده است. در اینجا می توانید تاریخ دموکراسی بریتانیا و تاثیر آن روی مردم و بعلاوه مجموعه های گسترده مربوط به دموکراسی را ببینید.

پارک هیتون (Heaton Park)

پارک هیتون بزرگ ترین پارک منچستر بزرگ و یکی از بزرگ ترین پارک های شهری اروپاست. تالار هیتون در قلب این پارک در سال 1772 ساخته شد البته الان به روی عموم باز نیست. این پارک چندین بار بازسازی شده و ساختمان های قدیمی اش را حفظ نموده است. کسانی که علاقمند به گلف هستند می توانند در زمین بزرگ گلف این پارک بازی نمایند.

منبع :planetware.com

منبع: الی گشت

به "9 جاذبه دیدنی در منچستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 جاذبه دیدنی در منچستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید