Privacy Dashboard در گوشی های هوشمند: ابزار مفیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، Privacy Dashboard در گوشی های هوشمند، ابزاری است که به کاربران اجازه می دهد تا آنالیز نمایند که چه اطلاعاتی از دستگاه شان به چه کاربردهایی استفاده می گردد. در این مقاله، به آنالیز Privacy Dashboard گوشی های موبایل و اهمیت آن برای حفظ حریم خصوصی کاربران پرداخته خواهد شد.

Privacy Dashboard در گوشی های هوشمند: ابزار مفیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران

از زمانی که گوشی های هوشمند وارد بازار شدند، حفظ حریم خصوصی کاربران از مسائلی بود که همواره مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این که گوشی های هوشمند به طور کلی امکانات زیادی دارند، اما استفاده از این امکانات در بعضی موارد به علت دسترسی نامناسب به اطلاعات حریم خصوصی کاربران مشکلاتی را برای آنان به وجود می آورد.

Privacy Dashboard در اینجا به عنوان یک ابزار بسیار مفید برای کاربران معرفی می گردد. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا در خصوص نحوه استفاده از دستگاه شان تحقیق نمایند و بفهمند که چه اطلاعاتی در دستگاه شان ذخیره شده است و به چه کاربردهایی استفاده می گردد. با دسترسی به این اطلاعات، کاربران می توانند در خصوص حفظ حریم خصوصی شان در برابر ارائه دهندگان خدمات و برنامه هایی که از این اطلاعات استفاده می نمایند، برترین تصمیمات را بگیرند.

از قسمت setting (تصویر سمت چپ) در گوشی می توانید به قسمت Privacy Dashboard (تصویر سمت راست) دسترسی پیدا کنید

اما Privacy Dashboard به تنهایی کافی نیست. برای حفظ حریم خصوصی در دستگاه های هوشمند، باید مطمئن شد که تمامی برنامه هایی که نصب شده اند و به اطلاعات کاربران دسترسی دارند، حفظ حریم خصوصی کاربران را به درستی رعایت می نمایند. بنابراین، برترین راه برای حفظ حریم خصوصی کاربران، مطالعه دقیق مجوزهای برنامه هایی است که در دستگاه شان نصب شده اند.

دسترسی ها را می توانید بر اساس دسته بندی (مثلا میکروفون در تصویر وسط) یا اپلیکیشن هم مشاهده کنید

در نهایت، می توان گفت که Privacy Dashboard به عنوان یک ابزار مفید برای حفظ حریم خصوصی کاربران در دستگاه های هوشمند، بسیار مهم است. با استفاده از این ابزار، کاربران می توانند به راحتی در خصوص استفاده از دستگاه شان تحقیق نمایند و اطمینان حاصل نمایند که اطلاعات شخصی شان به درستی محافظت می گردد. اما برای حفظ حریم خصوصی در دستگاه های هوشمند، نباید به Privacy Dashboard تنها اکتفا کرد و باید برنامه هایی که نصب شده اند و به اطلاعات کاربران دسترسی دارند، با دقت مورد آنالیز قرار داده شوند.

منبع: فوت و فن / فوت و فن

به "Privacy Dashboard در گوشی های هوشمند: ابزار مفیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Privacy Dashboard در گوشی های هوشمند: ابزار مفیدی برای حفظ حریم خصوصی کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید