ایران به دنبال صادرات محصولات سلولی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، مدیرعامل بانک خون بندناف کشور گفت: به دنبال صادرات محصولات سلولی با برند ایران هستیم، در حال حاضر پرده جنینی و نمونه های خون بندناف امکان صادرات دارند.

ایران به دنبال صادرات محصولات سلولی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کشتی گیران، ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف کشور در مراسم روز جهانی خون بندناف در پژوهشگاه رویان گفت: این روز با هدف آشنایی مردم با اهمیت خون بندناف نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در آمریکا آگاهی مردم از اهمیت ذخیره سازی خون بندناف کمتر از 10 درصد است اما در ایران حدود 40 درصد مردم در این باره آگاهی دارند که نشان می دهد این موضوع در ایران شناخته شده است.

به گفته وی، از سلول های بنیادی خون بندناف برای درمان بیش از 80 بیماری استفاده می گردد و علاوه بر این دیگر ضایعات زایمانی هم اثربخشی خود را در درمان بیماری ها نشان داده اند.

وی ادامه داد: برای مثال پرده آمنیوتیک به عنوان پانسمان بیولوژیک قابل استفاده شده است و از مایع جنینی برای درمان صدمات غضروفی استفاده می گردد.

صادرات پرده آمنیوتیک و نمونه های خون بندناف

ضرابی گفت: محصول پرده آمنیوتیک به زودی وارد بازار ایران خواهد شد و مایع غضروفی هم در کشوری مانند آمریکا برای درمان صدمات ورزشکاران استفاده می گردد.

مدیرعامل بانک خون بندناف کشور توضیح داد: به دنبال صادرات سلول ها هستیم تا این محصول را با برند ایران به جهان عرضه کنیم.

وی گفت: پرده جنینی و نمونه های خون بندناف امکان صادرات دارند.

ضرابی گفت: تا 20 سال آینده امکان ذخیره سازی خون بندناف به میزان مورد تقاضا در کشور فراهم می گردد و در حال حاضر امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی نمونه های خون بندناف تا 2 برابر وجود دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایران به دنبال صادرات محصولات سلولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به دنبال صادرات محصولات سلولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید