بارش شدید برف و باران در جنوب کشور

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (26 آذرماه) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و لرستان و شمال خوزستان است.

بارش شدید برف و باران در جنوب کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با وبلاگ کشتی گیران اضافه کرد: امروز (26 آذرماه) تقریبا در اغلب نقاط کشور بارش برف و باران و وزش باد و در استان های جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد . در این روز انتظار می رود به تدریج از میزان غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته گردد.

ضیاییان اضافه کرد: فردا (27 آذرماه) در بعضی نقاط استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید، در استان خراسان رضوی، استان اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی لرستان، جنوب استان همدان و جنوب مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و در بعضی از این مناطق برف و باران را شاهد خواهیم بود. در چهارشنبه شدت بارش در هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (28 آذرماه) در استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور در این روز و روز آدینه (29 آذرماه) جو آرام خواهد بود و به تدریج در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: امروز تا شنبه (26 تا 30 آذرماه) برای مناطق شمال غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز فرایند افزایش تدریجی دما حدود 4 تا 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد همچنین در غرب کشور فرایند افزایش تدریجی دما را داریم که بین 3 تا 6 سانتیگراد درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز در سه شنبه تا پنجشنبه (26 تا 28 آذرماه) و دریای عمان سه شنبه و چهارشنبه (26 و 27 آذرماه) و دریای خزر، سه شنبه تا ظهر چهارشنبه (26 و 27 آذرماه) مواج پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (27 آذرماه) صاف به تدریج همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای 10 و 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت پس فردا صاف همراه با غبار محلی (28 آذرماه) خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به 11 و 2 درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بارش شدید برف و باران در جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید برف و باران در جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید