اخبار صنعت

گردشگری ناجی رشد مالی چین می شود؟

شارل دوگل پاریس موسوم به شرکت ای دی پی گفت که انتظار ندارد ترافیک چین در سال جاری به طور کامل به سطح قبل از همه گیری بازگردد و دلیل آن کاهش تقاضا و رشد ضعیف مالی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

1 اسفند 1402

کشف روستایی 1500 ساله با مجسمه های عجیب

باستان شناسان مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) بقایای یک دهکده هزار و پانصدساله را در منطقه تاتلولکو در شهر مکزیکو کشف کردند.

8 مرداد 1402

افزایش پایگاههای تازه صادراتی دانش بنیان ها در 1402

سیاوش ملکی فر در تبادل نظر با خبرنگاران، برنامه صندوق نوآوری برای رشد صادرات محصولات فناوری و توسعه پایگاه های صادراتی در خارج کشور در سال 1402 را تشریح کرد و گفت: صندوق در این حوزه، 3 گروه ابزار دارد؛ گروه ابزار اول به توانمندسازی صادراتی مربوط می گردد...

9 خرداد 1402

بنزین ایران عامل آتش گرفتن ناگهانی خودروها در ونزوئلا؟ ، واکنش وزارت نفت

طی چند هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر آتش گرفتن ناگهانی خودروها در شهر ماراکایبوی ونزوئلا منتشر شده، که بعضی از جریان های رسانه ای خارج از کشور، مقصر این موضوع را بنزین وارداتی ایران اعلام نموده اند؛ موضوعی که از سوی وزارت نفت به طور کامل تکذیب شده است.

17 اردیبهشت 1402

غول پیکرترین اسب های جهان در اسکاتلند

این اسب های غول پیکر، تنها در اسکاتلند دیده می شوند.

6 اردیبهشت 1402

پشت پرده فروپاشی یکی از بزرگترین امپراتوری های دنیا باستان

حلقه های درختی که به طور پیوسته در حال کوچک شدن است و در یک مقبره فریجی قرار داشته به گروهی از دانشمندان یاری نموده تا تاریخ فروپاشی امپراتوری هیتی را تخمین بزنند: 3219 سال پیش.

11 فروردین 1402

عرضه میوه شب عید 10 درصد زیر قیمت بازار

بازار مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: میوه شب عید 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

18 اسفند 1401

رضا عنایتی کناره گیری کرد

رضا عنایتی، سرمربی نفت مسجدسلیمان پس از اتفاقات ملاقات تیمش برابر نساجی در هفته بیست و دوم لیگ برتر که با تساوی 2 بر 2 انتها یافت، از راهنمایی تیمش کناره گیری کرد و بیان کرد که دیگر نمی تواند با شرایطی که در این تیم وجود دارد، به کارش ادامه دهد.

16 اسفند 1401

واکنش جالب استقلالی ها به مهار پنالتی به وسیله بیرانوند

اعضای تیم استقلال به محض پیاده شدن از هواپیما و حضور در سالن ترانزیت فرودگاه دشت ناز شهر ساری به سمت ال ای دی های سالن انتظار رفتند و مشغول تماشای بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان شدند.

10 اسفند 1401

گردشگری به صنعت پیشران همدان تبدیل شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در کنار توانمندی در حوزه های کشاورزی و صنعت در حوزه گردشگری نیز ظرفیت بسیار بالایی دارد، گفت: باید از این پتانسیل ها استفاده و گردشگری به صنعت پیشران در استان تبدیل شود.

21 بهمن 1401

اعتماد: چرا دولت در برابر کمبود گاز، نمی تواند تصمیمات درست اتخاذ کند؟، جای خالی عدالت در توزیع انرژی

بشر امروز در شرایطی است که منابع و امکانات موجود جز در نظامی عادلانه قادر به تامین نیازهای آنها نیست و چنین است که در شرایط حاضر عدالت توزیعی مطلوبیت ذاتی پیدا کرده است. عدالت توزیعی ناظر به توزیع منابع و تکالیف است. در حقیقت این مفهوم از عدالت به...

27 دی 1401

ترجمه کامل کتاب خون، عرق و پیکسل ها را در خبرنگاران مگ بخوانید (موخره

کتاب خون، عرق و پیکسل ها: داستان های پیروزمندانه و پرتنش درباره چگونگی ساخته شدن بازی های ویدیویی اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) یکی از تحسین شده ترین و مشهورترین کتاب ها در حوزه پشت صحنه ساخته شدن بازی ها...

23 دی 1401

خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید

وزیر نفت گفت: سال جاری در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند هیچ گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند افزایش قیمت گاز انجام شده است.

22 آذر 1401

عکس ، واردات نسل نو کیا پیکانتو به کشور قطعی شد

گجت نیوز نوشت: شرکت کوشا خودرو با قطعی شدن واردات نسل تازه کیا پیکانتو میخواهد این آفرودر شهری را راهی بازار ایران کند. مشخصات این خودروی کره ای چیست؟

13 آذر 1401

تداوم برف و باران و سرمای شدید در 15 استان کشور

خبرنگاران: سازمان هواشناسی با هشدار تقویت و نفوذ سامانه بارشی از بارش باران، برف و وزش باد شدید و کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در نوار شمالی کشور اطلاع داد.

12 آذر 1401

عکس ، هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟

وقتی صحبت از تصاویر دراماتیک و الهام بخش از فضا به میان می آید، کمتر کسی می تواند با چیزی که به نظر می رسد تصویری از هیچ چیز است، ایراد بگیرد؛ تصویری مجذوب کننده از چیزی که به نظر می رسد سوراخی در بافت فضا است، که به وسیله تلسکوپ فضایی هابل ناسا گرفته شده...

6 آبان 1401

ابداع روشی نوین برای چاپ بارکد روی مواد خوراکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، انجام این کار روی طعم یا شکل ظاهری ماده غذایی تاثیری ندارد و نیازمند استفاده از هیچ برچسب خاصی نیست.

26 مهر 1401

وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی

درگیری و آشوب ایجاد شده پس از یک داربی فوتبال در جزیره جاوه اندونزی دست کم 129 نفر کشته و 180 زخمی بر جای گذاشت.

10 مهر 1401

رجحان پرسپولیس با تک گل عمری، شکست ذوب آهن برابر آلومینیوم

چند تیم لیگ فزونی امروز در ملاقات های محبت آمیز به مصاف هم رفتند.

5 مهر 1401

بزرگترین الکترولایزر دنیا ساخته شد

بزرگترین دستگاه الکترولیز دنیا که شبیه به یک پیچ گوشتی بسیار بزرگ است، به وسیله یک شرکت نروژی ساخته شده است و ادعا می گردد که 100 کیلوگرم هیدروژن خالص در هر ساعت خروجی خواهد داشت.

30 شهریور 1401
تعداد: (114)