کشف روستایی 1500 ساله با مجسمه های عجیب

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، باستان شناسان مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) بقایای یک دهکده هزار و پانصدساله را در منطقه تاتلولکو در شهر مکزیکو کشف کردند.

کشف روستایی 1500 ساله با مجسمه های عجیب

به گزارش فرادید، قدمت این دهکده به حدود سال های 650-450 پس از میلاد در دوره کلاسیک، در دوره های سولالپان-مِتِپِک متاخر بازمی گردد، زمانی که شهر تئوتی هواکان به اوج نفوذ در آمریکای میانه رسیده بود.

تخمین زده می گردد آن موقع، تئوتی هواکان حدود 125000 نفر جمعیت داشته و یکی از بزرگ ترین شهر های دنیا باستان بوده که شامل 2000 ساختمان در یک مساحت 18 کیلومتر مربعی می شده است.

این روستا نخستین بار در دهه 1960 در جریان یک پروژه ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری های اخیر، عناصر معماری، ردیف های سنگی، حفره های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده بزرگی سرامیک کشف شده است.

این دهکده به رغم قرار گرفتن در یک بافت روستایی، احتمالاً با سایر مراکز حکومتی تئوتی هواکان در ساحل غربی دریاچه تکسکوکو پیوند های مبادله و وابستگی داشته است.

به گفته محققان، نظر به کشف مجسمه ها، آثاری از جنس سنگ سبز، نذورات تدفین و انواع گلوله های ابسیدین و پرتابه های سنگ چخماقی، ساکنان این روستا تولیدکننده سرامیک های با کیفیت و دست سازه های مختلف دیگر بوده اند.

به وسیله چاه شناسی و حفاری های گسترده، شواهدی از حضور آزتک ها از اواخر دوره پس از کلاسیک نیز در این سایت شناسایی شده است.

باستان شناسان مجموعه ای از کانال ها را هم پیدا کردند که فضا های چینامپریا را مرزبندی می کرد، روشی در توسعه کشاورزی که به وسیله آزتک ها در دریاچه تکسوکو برای رشد گیاهان و سبزیجات استفاده می شد.

تیم حفاری داخل کانال ها، رسوبات ظروف سرامیکی، یک مجسمه بدون سر در حالت نشسته و اشیاء کامل و نیمه کامل پیدا کردند که قدمت شان به اواخر دوره سوم آزتک (1440-1521 پس از میلاد) بازمی گردد.

منبع: فرارو

به "کشف روستایی 1500 ساله با مجسمه های عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روستایی 1500 ساله با مجسمه های عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید