آنالیز مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه 1401 در هیات دولت

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حذف مواد حمایتی شهرداری ها در بودجه 1401، شهرداری ها و شورا های کشور را نگران نموده است، گفت: خوشبختانه در دولت این مورد در حال آنالیز است و امیدواریم اصلاح گردد.

آنالیز مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه 1401 در هیات دولت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کشتی گیران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبر درباره ردیف های بودجه شهرداری تهران گفت: بخشی از خریداری اتوبوس و مترو به عهده دولت است و به ویژه برای خرید خارجی برای مترو بخش عمده ای از تجهیزات از خارج از کشور خریداری می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مواردی مانند فاینانس برای خرید مترو، خرید اتوبوس و ... به مقدماتی احتیاج دارد که باید در دولت پیش بینی گردد، اضافه نمود: این موارد در بودجه 1400 بود و کم و بیش هم استفاده شد و قاعدتا هم کامل نبود و ما انتظار داشتیم که ردیف بودجه این موارد در برنامه و بودجه افزایش پیدا نموده و تکمیل گردد، اما به علت کمبود اعتبار یا ناآشنایی این بودجه را حذف کردند، که این اقدام همه شهرداری ها و شورا های کشور را نگران و ناراحت نموده است و مرتب پیگیری پیگیری می نمایند که سال آینده چه خواهد شد. خوشبختانه در دولت این مورد در حال آنالیز است و امیدواریم اصلاح گردد.

چمران در پاسخ به این سوال که چه اندازه از بودجه مصوب سال جاری تخصیص پیدا نموده، اعلام کرد: بخشی که مربوط به فروش اوراق قرضه بود عملیاتی شد، اما بخش مربوط به خرید های خارجی مانند واگن مترو، هنوز عملیاتی نشده و در مرحله عقد قرارداد قرار گرفته است و زمان بر است. این مورد تا سرانجام سال اجرایی خواهد شد، اما با کمبود هم روبرو خواهیم شد، به عنوان مثال اگر بخواهیم 400 دستگاه اتوبوس خریداری کنیم با توجه به احتیاج تهران این اندازه چندان موثر نبوده، گرچه یقینا تاثیر خود را نیز خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آنالیز مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه 1401 در هیات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه 1401 در هیات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید