بورسیه دانشجویان فاقد شرایط علمی به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بورسیه دانشجویانی که شرایط علمی لازم را نداشته اند، توضیحاتی داد.

بورسیه دانشجویان فاقد شرایط علمی به کجا رسید؟

جواد محمدی دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ کشتی گیران، درباره عدم وجود شرایط علمی لازم برای بیش از 3 هزار دانشجو در سال های 1385 تا 1392 که بورسیه شده اند اظهار کرد: 3026 دانشجو چند سال پیش بورسیه شده اند که آن ها جزو افراد با دستاورد های علمی بوده اند و از این میان 37 نفر شرایط علمی لازم را ندارشته اند و از این تعداد محدود هم بعضی انصراف داده اند و بعضی دیگر به جای مانده اند.

او اضافه نمود: تمام حرف و حدیث ها فقط برای 37 نفر بود که به 3000 نفر نیز تسری کرد که این غلط بود، زیرا بقیه این بورسیه ها افراد با استعداد و با شرایط علمی خوب بودند.

محمدی توضیح داد: این 37 دانشجو را وزارت علوم و مجلس آنالیز کردند و متوجه شدند که بورسیه های غیر قانونی به بیش از این افراد تعلق نگرفته است و یک تعداد از آن ها انصراف داده اند و هم اکنون از آن 37 نفر تعداد کم تری به جای مانده اند.

محمدی گفت: تعداد اندکی از 3026 دانشجوی بورسیه شده به جای مانده اند که اخیرا فارغ التحصیل شده اند و در پی جایابی آن ها هستیم و کل افرادی که از نظر بورسیه مشکل داشته اند سطح علمی و دانشگاه هایشان ضعیف بوده و معدلشان هم پایین بوده است که بعضی از آن ها هم انصراف داده اند.

او درباره سیستم نظارت و ارزیابی بر بورسیه های دانشجویان برای پیشگیری از تخلفات گفت: نظارت و ارزیابی بورسیه های دانشجویان مربوط به وزارت علوم بوده که همان زمان هم وزارت خانه اقتضا نموده و هم روسای دانشگاه ها به انتخاب افرادی بنا بر شرایطی اقدام نموده اند و 37 نفری را برگزیده اند که از نظر علمی ضعیف بوده اند.

دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شرایط بورسیه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط بورسیه دانشجویان زیر نظر وزارت علوم است، ولی در حال حاضر بورس در دانشگاه ها و وزارت خانه ها محدود شده است؛ چرا که در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در رشته های مورد نظر داریم و به همین دلیل دیگر نیازی به بورسیه نیست.

محمدی تاکید نمود: کشور ما از نظر بعد علمی به میزان ای رشد نموده است که شاید به ندرت نیازمند بورسیه دانشجویان شویم. بعلاوه، اگر قرار باشد فردی را به خارج بفرستیم در رشته های میان رشته ای که در اولویت های نظام هستند به صورت محدود بورسیه می شوند.

او ادامه داد: شرایط بورسیه دانشجویان از سوی وزارت خانه های علوم و بهداشت معین می گردد که باید سطح علمی مطلوب و لازمی داشته باشند و سپس در آزمون های مربوطه شرکت نمایند تا بعد از حائز شرایط بورسیه شوند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بورسیه دانشجویان فاقد شرایط علمی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورسیه دانشجویان فاقد شرایط علمی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید