خانتوک، شام سنتی در چیانگ مای

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، شام خانتوک

در سفر به شمال تایلند و چیانگ مای یکی از برترین بخش های سفرتان امتحان شام سنتی خانتوک است، شامی خوشمزه که در مراسمی ویژه خورده می گردد و در آن تاریخ، فرهنگ و غذای شمال تایلند را تجربه می کنید. خبرنگاران را همراهی کنید تا با شام خانتوک بیشتر آشنا شوید.

خانتوک، شام سنتی در چیانگ مای

اگر دوست دارید در تایلند یک شام عالی تایلندی را تجربه کنید شام سنتی خانتوک را نباید از دست دهید. خیلی ها فکر می نمایند این شام شمال تایلند که به همراه موسیقی سنتی و مراسم شاد خورده می شود برای جذب بیشتر گردشگران به وجود آمده اما قدمت آن به قرن ها قبل برمی شود و هنوز هم محلی ها تعطیلات و روزهای خاص را در خانه هایشان با شام خانتوک جشن می گیرند. نشستن در فضایی سنتی و امتحان غذایی خوشمزه یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر است. غذاهای سنتی تایلند خیلی به ندرت در یک بشقاب ریخته می شود و مثل غذاهای اروپایی نیستند که گوشت، سبزیجات و سس را در یک بشقاب در کنار هم بگذارند.

سنت های زیادی در تایلند وجود داشت که در نهایت تبدیل به میراث این منطقه شده اند یکی از آن ها شام خانتوک است. خانتوک شام یا ناهاری است که میزبان در مراسم مختلف مثل عروسی، جشن ها، عزاداری ها و … به مهمانان می دهد. برای خوردن این شام به روش سنتی سینی، ملاقه، قاشق های بزرگ و ظرف های غذا حتما باید از جنس چوب، بامبو و یا پوسته نارگیل باشند، هر چند که گاهی از ظرف های چینی هم برای این غذا استفاده می شود. ملاقه و قاشق های بزرگ را از پوسته نارگیل و کاسه، بشقاب و سینی را از بامبو درست می نمایند.

چیزی که درباره شام خانتوک خیلی هیجان انگی است این است که در آن شامی خوشمزه با موسیقی سنتی ترکیب می شود و تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان می سازد. برای خوردن این شام باید قبل از وارد شدن به سالنی که از چوب ساج درست شده کفش های خود را در بیاورید. در این سالن همه تزئینات از جنس مواد طبیعی هستند، میزبان با لباس های سنتی و با لبخند شما را هدایت می نماید تا سر جایتان بنشینید می توانید یا بر روی بالشی بر روی زمین که کف آن پوشیده از فرش است بنشینید و یا پشت میز را برای نشستن انتخاب کنید.

چند دقیقه بعد میزبان شام خانتوک را برایتان می آورد. ظرف های شام بر روی سینی گرد و چوبی قرار داده شده و بر روی یک چهار پایه که حکم میز را دارد گذاشته می شود. حالا می توانید یکی از خوشمزه ترین غذاهای عمرتان را بخورید وقتی نصف غذا را خوردید موسیقی و نمایش های شاد مختلف آغاز می شود. در اینجا نمایش هایی برگزار می شود که ریشه در تاریخ، ادبیات و روش زندگی مردم شمال تایلند دارد. در این مراسم شام خوردن و لذت بردن از موسیقی و نمایش های مختلف 2 ساعت طول می کشد.

منبع: الی گشت

به "خانتوک، شام سنتی در چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانتوک، شام سنتی در چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید