سلامت پوست و مو با توکوفرول

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، سلامتی پوست و مو، یکی از عظیم ترین دغدغه هایی است که بیشتر افراد در سراسر دنیا با آن درگیر هستند و برای بهبود کیفیت آن ها، از محصولات موضعی و داروهای خوراکی متعددی استفاده می نمایند. یکی از موثرترین ویتامین هایی که در این محصولات به کار می رود و سلامت پوست و مو را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد، توکوفرول است؛ اما توکوفرول چیست، چگونه باعث افزایش کیفیت پوست و مو می گردد و در کدام مواد غذایی یافت می گردد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بگیرید و بتوانید با مصرف منظم این ویتامین، پوست و موی بهتری داشته باشید.

سلامت پوست و مو با توکوفرول

توکوفرول چیست و از کجا آمده است؟

وقتی از توکوفرول می گوییم، منظور ما یکی از هشت زیرمجموعه بسیار مفید ویتامین E است که با داشتن خواص و مزایای فراوان، از پرکاربردترین ویتامین های این مجموعه به تعداد می رود. کشف ویتامین E، در سال 1921 رخ داد و گونه های مختلف این ویتامین هم، بعد از آن تاریخ و یکی پس از دیگری، به وسیله دانشمندان کشف شدند. ویتامین E، یک ویتامین محلول در چربی است و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، یکی از مفیدترین ریزمغذی های موجود روی کره زمین به تعداد می رود. این ویتامین، مزایای بسیاری برای انسان دارد و قراردادن آن در رژیم غذایی، تاثیر چشم گیری در افزایش سلامتی و کیفیت زندگی بر جای می گذارد.

با توکوفرول، موهایی به زیبایی موهای هنرپیشه های هالیوودی داشته باشید

توکوفرول، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و به همین علت هم می تواند با رادیکال های آزادی که در بدن ما فراوری یا از محیط بیرون وارد بدن مان می شوند، مبارزه کند. یکی از خطراتی که رادیکال های آزاد برای ما دارند این است که باعث از بین رفتن فولیکول های مو در پوست سر می شوند و ضمن تحت تاثیر قراردادن سلامت مو، رشد مجدد آن را هم با مشکل روبرو می نمایند. توکوفرول، فعالیت این رادیکال های آزاد را مختل می نماید و با کم کردن اثرات مخرب آن ها، سبب سلامتی موها و افزایش سرعت رویش آن ها می گردد.

یکی دیگر از تاثیرات توکوفرول روی سلامت موها، نقش آن در جلوگیری از ریزش مو است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این ویتامین می تواند اندازه ریزش مو را در افراد، تحت تاثیر قرار دهد و سرعت این ریزش را به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش دهد. آخرین تاثیری که توکوفرول روی موی انسان می گذارد، به کیفیت موها مربوط می گردد. طبق آزمایش های صورت گرفته در این حوزه، توکوفرول می تواند کیفیت موها را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد و با درمان موهای آسیب دیده و کدر، درخشش را به آن ها بازگرداند. به علت تاثیر توکوفرول روی سلامت و کیفیت مو، امروزه شاهد عرضه محصولات مویی متنوعی هستیم که با این ویتامین غنی و به بازارهای بین المللی عرضه می شوند.

پوستی زیبا و بدون چین وچروک با توکوفرول

پیری پوست و افتادگی آن، یکی از مهم ترین مسائلی است که با افزایش سن، اتفاق می افتد و موجب نگرانی افراد می گردد. کم شدن رطوبت پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی آن، از مهم ترین دلایلی هستند که سبب می شوند تا پوست شما با سرعت بالاتری پیر گردد و چهره شما را شکسته نشان دهد. توکوفرول، از جمله ریزمغذی های موثری است که تاثیر بسیار زیادی در برطرف این مشکل دارد و به شما برای داشتن پوستی جوان و شاداب یاری می نماید. این ویتامین، استحکام دیواره مویرگی پوست را بیشتر می نماید و با رطوبت رسانی عمیق به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن، به آرزوی شما برای داشتن پوستی زیبا و بی عیب ونقص، جامه عمل می پوشاند.

مزایای توکوفرول برای پوست، تنها به خواص مراقبتی آن محدود نمی گردد و از این ویتامین می توان به اسم یک ماده درمانی هم استفاده کرد. این ریزمغذی، یک ماده موثر برای کاهش التهابات ناشی از اشعه فرابنفش به تعداد می رود و به بهبود التهاب پوست پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید هم یاری می نماید؛ علاوه بر این، توکوفرول سبب تسریع فرایند احیای پوست های آسیب دیده می گردد و می توان از آن برای بهبود هرچه سریع تر مسائلی چون اسکار جوش و زخم استفاده کرد.

برترین راه برای تامین توکوفرول چیست؟

توکوفرول مورد احتیاج بدن را می توان با مصرف مکمل های ویتامین E که در داروخانه ها به فروش می رسند تامین کرد؛ اما مطمئن ترین راه برای برطرف احتیاج بدن به این ویتامین، دریافت آن به وسیله مواد غذایی است. مواد غذایی فراوانی وجود دارند که با داشتن مقادیر فراوانی از توکوفرول، قادر هستند احتیاج های شما به این ریزمغذی را تامین نمایند؛ بعضی از مهم ترین موادی که در این رابطه می توان به آن ها اشاره نمود، عبارت هستند از:

  • روغن آفتابگردان
  • روغن ذرت
  • تخمه آفتابگردان
  • آووکادو
  • گوجه فرنگی
  • آجیل
  • اسفناج
  • بروکلی
  • روغن زیتون
  • انبه

همان طور که دیدید، برای تامین سلامت پوست و مو و درمان مسائل آن ها، حتما احتیاج نیست در پی روش های تهاجمی مانند عمل جراحی بروید؛ بلکه می توانید از ویتامین هایی چون توکوفرول بهره ببرید و با این کار، کیفیت پوست و موی خود را افزایش دهید. توکوفرول، یک ویتامین بسیار مفید است که علاوه بر برطرف مسائل پوست و مو، سلامت کلی بدن شما را هم تامین می نماید و با استفاده منظم از آن می توانید زندگی سالم تری را تجربه کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "سلامت پوست و مو با توکوفرول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت پوست و مو با توکوفرول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید