شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، سازمان لیگ فوتبال در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) با انتشار چند مصاحبه از سوی مدیران باشگاه های پدیده، فجر و نفت مسجد سلیمان به اجرای تبلیغات محیطی به وسیله این سازمان تاکید نمود.

شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، تقابل باشگاه استقلال و سازمان لیگ فوتبال روز شنبه، درست چند ساعت قبل از آغاز داربی 97 با ورود وزیر ورزش و جوانان به ماجرا و سپردن حق تبلیغات محیطی بازی های خانگی آبی ها به این باشگاه فیصله پیدا کرد. به همین خاطر پرسپولیسی ها هم که تا آن روز پشت سازمان لیگ ایستاده بودند، مانند استقلال، تبلیغات محیطی بازی های خانگی شان را در اختیار گرفتند.

با این حال به نظر می رسد سپردن حق تبلیغات محیطی بازی های خانگی استقلال و پرسپولیس برای سازمان لیگ به این راحتی ها قابل هضم نبوده است چرا که در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) سایت رسمی سازمان لیگ اقدام به انتشار مصاحبه هایی با مدیران دیگر باشگاه های لیگ فزونی کرد که در این مصاحبه ها به اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه به وسیله سازمان لیگ تاکید شده است. تا به امروز مصاحبه های مدیران باشگاه های نفت مسجد سلیمان، پدیده و فجر سپاسی منتشر شده و احتمالا این رویه امروز (سه شنبه) هم ادامه داشته باشد.

اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت نباید همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد

بر این اساس، رسول فلاح، مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی توضیح داد: در جلسه ای که مدیران عامل باشگاه ها با روسای فدراسیون و سازمان لیگ داشتند گفتم که هر سازمانی باید یک رئیس داشته باشد و هر باشگاهی هم باید یک مدیرعامل داشته باشد و نباید اینگونه باشد که وقتی بنده به هر علتی در سازمان یا باشگاهم حضور نداشتم موضع گیری کنم و بخواهم قواعد و اصول را برهم بزنم. 80 درصد باشگاه های ما دولتی هستند و از بیت المال ارتزاق می نمایند. بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که سر پل صراط بتوانیم پاسخگو باشیم. در حال حاضر شاید فقط 3 تیم تراکتور تبریز، نساجی مازندران و پدیده مشهد به معنای واقعی خصوصی هستند و بقیه باشگاه ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بیت المال ارتزاق می نمایند بنابراین مدیران باشگاه ها باید در محیطی محبت آمیز و پشت درهای بسته بنشینند و مسائل را حل و فصل نمایند و هر مدیری هم که طرح و ایده بهتری برای عایدیزایی دارد باید براساس قوانین و مقررات به مجمع سازمان لیگ ارایه بدهد. کشاندن مسائل به سطح رسانه ها ناپسند است. باشگاه فجرشهید سپاسی و چند باشگاه دیگر لیگ فزونی از اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه حمایت می نمایند و همه چیز باید براساس ضوابط و مصوبه ها و آئین نامه های معین شده پیش برود نه اینکه اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت بخواهد همه چیز را تحت تاثیر قرار بدهد.

فلاح ادامه داد: سازمان لیگ بر مدار قانون حرکت می نماید و در زمینه مسایل اقتصادی هم بسیار شفاف است. همین چند روز پیش نماینده حقوقی و اقتصادی باشگاه در سازمان لیگ حاضر شد و تمام گزارش های اقتصادی را دریافت کرد. حساب و کتاب سازمان لیگ معین و روشن است. باشگاه فجرشهید سپاسی به طور کامل از سازمان لیگ حمایت می نماید و خواستار ادامه فرایند تبلیغات محیطی براساس همین منوال هستیم. قطعا هیچ فرد و سازمانی بدون ایراد نیست اما ادامه این راستا قانونی به سود همه باشگاه ها به ویژه باشگاه های کوچکتر و رشد وپویایی فوتبال باشگاهی است. اینکه شرکت توسعه و تجهیز بیاید و بگوید تبلیغات باید به آنها برسد هم عجیب است زیرا این شرکت از استادیوم ها و اماکن ورزشی اجاره می گیرد.

تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی ارزش ریسک ندارد

اسماعیل حیدرپور، قائم مقام باشگاه شهرخودرو هم اظهار کرد: اگر باشگاه ها بخصوص باشگاه های بخش خصوصی بخواهند خودشان به صورت مستقیم با شرکت تبلیغاتی قراردادی امضا نمایند ممکن است آن شرکت به تعهدات اقتصادی خود عمل نکند و باشگاه ها نیز به صورت تک تک شاید نتوانند تضامین اقتصادی لازم را از این شرکت ها اخذ نمایند. از سویی دیگر باید 30 درصد از عایدی این تبلیغات محیطی به فدراسیون و سازمان لیگ اختصاص پیدا کند، 30 درصد به شرکت تبلیغاتی و 10 درصد هم به استادیوم ها پرداخت گردد. یعنی هر باشگاه فقط 30 درصد از عایدی تبلیغاتی نصیب خودش می گردد و این رقم اصلا ارزش ریسک برای تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی را ندارد . باشگاه ما نیز از این سیستم یکپارچه و زیر نظر سازمان لیگ حمایت می نماید.

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، البته قطعا اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه به نفع باشگاه های کم طرفدارتر است چرا که برندها ترجیح می دهند با باشگاه های پرطرفدارتری مثل استقلال و پرسپولیس همکاری نمایند. به همین علت در صورت سپرده شدن تبلیغات محیطی به خود باشگاه ها، ممکن است سر خیلی از باشگاه های کم طرفدار بی کلاه بماند.

در هر صورت این اقدام شبانه سازمان لیگ، قابل توجه است و نشان می دهد که مدیران این سازمان از اتفاقات پیش آمده در روزهای گذشته راضی نیستند و می خواهند به نوعی از کارنامه و فعالیتشان در مقوله تبلیغات محیطی دفاع نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید