مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت رئیس سنا را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی اعلام ریاست جمهوری موقت توسط رهبران مخالفان در سنای این کشور را محکوم کرد.

مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت رئیس سنا را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران آنلاین،ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد که اوو مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت توسط جنین آنیه س، نائب رئیس دوم سنای بولیوی را خودسرانه خواند و آن را محکوم کرد.

مورالس که پس از استعفا از مقام ریاست جمهوری، از مکزیک درخواست پناهندگی کرده و به این کشور رفت، این اقدام آنیه س را ضربه ای فریبکارانه و فاجعه آمیز دانست.

  • رئیس سنا رئیس جمهوری موقت بولیوی شد

به دنبال تشدید بحران سیاسی در بولیوی، سازمان کشورهای قاره آمریکا از دولت لاپاز خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 28 مهر ماه (20 اکتبر) را ملغی اعلام کند و به برگزاری انتخابات دوباره تن دهد.

مورالس مجبور به استعفا شد و در نطقی تلویزیونی گفت: استعفای خود را تقدیم می کنیم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

قانونگذاران بولیویایی پیشتر اعلام کرده بودند که با توجه به عدم حضور نمایندگان حزب حرکت برای سوسیالیسم، سنای این کشور حدنصاب لازم برای بررسی استعفای مورالس را ندارد.

اما در جلسه روز سه شنبه سنای بولیوی، باوجود این که نمایندگان حزب مورالس همچنان غایب بودند، آنیه س که دومین نائب رئیس این مجلس بود، ریاست جلسه را به عهده گرفته و اعلام ریاست جمهوری کرد.

مورالس پس از دریافت پناهندگی از مکزیک، بولیوی را ترک کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت رئیس سنا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس اعلام ریاست جمهوری موقت رئیس سنا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید