وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، درگیری و آشوب ایجاد شده پس از یک داربی فوتبال در جزیره جاوه اندونزی دست کم 129 نفر کشته و 180 زخمی بر جای گذاشت.

وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، در جریان ملاقات تیم های آره ما مالانگ و پرسیبایا که در شهر مالانگ برگزار گردید، تیم پرسیبایا 3 - 2 به رجحان رسید و در پی این نتیجه تماشاگران تیم میزبان به داخل میدان مسابقه هجوم آوردند و به سمت بازیکنان حمله کردند که پلیس وارد عمل شد و درگیری هایی به وجود آمد.

رئیس پلیس شهر جاوه اندونزی در تشریح جزییات این حادثه اظهار داشت: طرفداران تیم آره ما شروعگر این آشوب بودند و آن ها پس از هجوم به میدان با نیرو های پلیس درگیر شدند. پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد و تماشاگران حاضر در ورزشگاه کانجوروهان برای خروج از ورزشگاه به سمت درب ها هجوم بردند که به دلیل ازدحام و کمبود هوا عده زیادی کشته شدند.

در این حادثه 129 تماشاگر کشته و بیش از 180 تن زخمی شدند. دلیل کشته شدن بسیاری از تماشاگران ازدحام جمعیت و خفگی عنوان شده است. در میان کشته شدگان درگیری ها نیز جسد دو نیروی پلیس به چشم می خورد.

این یکی از وحشتناک ترین حوادث در ورزشگاه های فوتبال به شمار می رود و مسئول یک بیمارستان جاوه اظهار داشت در میان کشته شدگان جسد یک کودک 5 ساله نیز وجود دارد. محفوظ محمد وزیر اطلاعات و امنیت اندونزی گفت تعداد تماشاگران حاضر بیش از ظرفیت بوده است. به گفته این مقام ورزشگاه حدود 38000 تن ظرفیت داشته است در حالی که حداقل 42 هزار بلیت فروخته شده بود.

ویانتو ویجویو مسئول بخش سلامت شهر مالانگ نیز اظهار داشت آمار تعداد کشته ها و زخمی ها هنوز قطعی نیست.

مقامات محلی اظهار داشتند حدود بیش از 3000 تماشاگر به داخل زمین هجوم برده بودند. پلیس نیز در تحقیقات تکمیلی اظهار داشت، درگیری ها به بیرون از ورزشگاه نیز کشیده شده است و طرفداران خشمگین به 13 اتومبیل از جمله 10 اتومبیل پلیس آسیب جدی زدند.

فدراسیون فوتبال اندونزی از تصمیم برای تعلیق یک هفته ای لیگ فوتبال این کشور اطلاع داد و اظهار داشت تحقیقات در مورد این حادثه را شروع نموده است. دولت اندونزی نیز در بیانیه ای از مردم این کشور به خاطر این حادثه رسما عذرخواهی کرد.

زین الدین امالی در کنفرانس خبری گفت: ما از این حادثه متاسف هستیم. این یک حادثه تاسف بار بود.

از این گونه حوادث در سایر ورزشگاه های دنیا نیز اتفاق افتاده است. در سال 1989 در ورزشگاه هیلزبورو در انگلیس 97 طرفدار لیورپول کشته شدند و در سال 2012 در تراژدی ورزشگاهی در پورت سعید مصر 74 نفر جان خود را از دست دادند. در سال 1964 در حوادث ملاقات تیم های المپیک پرو و آرژانتین در لیما نیز 320 تن کشته شدند.

منبع: فرارو

به "وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشتناک ترین حادثه فوتبالی در دنیا با بیش از 300 کشته و زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید