چگونه با گوشی موبایل جستجوی معکوس عکس کنیم و عکس های مشابه یا اطلاعات و منبع مربوط به یک عکس را پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، ما معمولا با جستجوی یک کلیدواژه و نوشتن یک متن دنبال عکس مربوط به آن با استفاده از موتور جستجوی گوگل می گردیم. ولی ممکن است بخواهیم برعکس آن عمل کنیم و یک عکس ذخیره شده روی کامپیوتر یا گوشی موبایل را به گوگل بدهیم تا این بار همین عکس و نه متن را برایمان جستجو کند.

چگونه با گوشی موبایل جستجوی معکوس عکس کنیم و عکس های مشابه یا اطلاعات و منبع مربوط به یک عکس را پیدا کنیم؟

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد: نسخه با کیفیت تر آن عکس را پیدا کنیم یا اطلاعات بیشتری درباره آن عکس بیابیم و همین طور به دیگر عکس های مشابه آن برسیم و سورس انتشاردهنده عکس را جست وجو کنیم!

بیشتر کاربران با مرورگرهای دسکتاپ این جستجوی معکوس عکس را به راحتی انجام می دهند. اما خیلی ها متوجه شده اند که این کار با گوشی موبایل ساده نیست. گویی که بخش جستجوی معکوس عکس در مروگر آنها غیب شده!

ساده ترین راه حلی که می توان ارائه کرد؛ استفاده از مرورگر رایگان گوگل کروم در دستگاه های اندرویدی و iOS برای جست وجوی معکوس تصاویر روی اینترنت است. کروم دارای یک روش سریع و آسان برای انجام این کار است.

جست وجوی معکوس عکس در کامپیوتر دسکتاپ

ابزار Search by Image گوگل یک ویژگی مفید برای جست وجوی معکوس تصاویر است. این ابزار به طرز ساده ای به شما یاری می نماید تا با آپلود یک تصویر یا درج آدرس URL تصویر، در پی تصاویر مرتبط با آن باشید. گوگل این کار را با استفاده از الگوریتم های پیشرفته تجزیه و تحلیل تصاویر انجام می دهد و ضمن این تصویر شما را به طور کامل تجزیه و تحلیل می نماید؛ دنبال عکس های مشابه با آن می گردد.

در کامپیوترهای دسکتاپ، جست وجوی معکوس تصاویر ساده است. کافی است به آدرس images.google.com یا ابزار جست وجوی عکس گوگل در مرورگر کروم بروید و بعد روی آیکون کوچک دوربین در نوار جست وجو کلیک کنید.

در باکس ظاهر شده می توانید آدرس URL عکسی که به صورت آنلاین در اینترنت یافتید را وارد نموده یا از برگه کناری آن یک عکس ذخیره شده روی کامپیوتر محلی خود را آپلود کنید. با کشیدن یک تصویر به درون کادر جست وجوی عکس گوگل هم می توانید، عملیات جست وجوی معکوس را شروع کنید.

جست وجوی معکوس عکس در گوشی های موبایل

روش اول: استفاده از مرورگر کروم

اگر می خواهید در گوشی تلفن همراه اندرویدی یا آیفون خود جست وجوی معکوس تصاویر را انجام دهید؛ ساده تری و برترین روش، نصب مرورگر گوگل کروم است. این مرورگر را از روی گوگل پلی یا اپل اپ استور برای دستگاه های اندرویدی یا iOS دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

بعد وقتی در یک صفحه وب هستید و عکسی می بینید که می خواهید جستجویش کنید؛ کافی است در مرورگر کروم روی عکس فشار داده و انگشت خود را نگه دارید. پس از اینکه برای چند لحظه فشار و نگه داشتن انگشت را ادامه دادید؛ یک منو در صفحه نمایش ظاهر می گردد که باید روی گزینه Search Google for This Image ضربه بزنید.

گوگل به صورت هوشمندانه ای، عملکرد Search by Image را شروع خواهد نمود و پس از تحلیل عکس شما، دنبال عکس های مشابه در وب می گردد.

اگر چندین بار از این ابزار بهره ببرید؛ حتما عاشق آن می شوید و کارهای بسیار جالب و خلاقانه ای با آن انجام دهید. مثلا، دنبال تصاویر قدیمی در وب بگردید یا اینکه عکس های با کیفیت از یک تصویر ذخیره شده روی گوشی پیدا کنید.

مشکل این روش: عملا فقط می توانید عکسی را جستجو کنید که در یک صفحه وب وجود دارد و شما نمی توانید مثل نسخه دسکتاپ، عکسی را آپلود کنید تا جستجو گردد.

پس می رویم به سراغ روش دیگر

2- احضار و درخواست نسخه دسکتاپ در مرورگر موبایلی

به آدرس images.google.com بروید. می بینید که متاسفانه قسمت آپلود عکس در نسخه موبایل لود نمی گردد. پس باید نسخه دسکتاپ را درخواست بدهیم.

در مرورگر سافاری در بالا و سمت چپ روی آیکون aA تپ کنید و بعد گزینه Request Desktop Website را انتخاب کنید.

در کروم روی علامت سه نقطه تپ کنید و بعد همان گزینه Request Desktop Website را انتخاب کنید.

4- استفاده از جستجوگرهای عکسی به غیر از گوگل

گرچه نتایج جستجوی گوگل معمولا کیفیت بهتری نسبت به موتورهای جستجوی دارند، اما شما می توانید از بینگ بهره ببرید.

TinEye گزینه دیگر است که زمانی حتی معروفیت بیشتری در قسمت جستجوی معکوس عکس نسبت به گوگل داشت!

yandex هم گزینه دیگر است.

منبع: یک پزشک

به "چگونه با گوشی موبایل جستجوی معکوس عکس کنیم و عکس های مشابه یا اطلاعات و منبع مربوط به یک عکس را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با گوشی موبایل جستجوی معکوس عکس کنیم و عکس های مشابه یا اطلاعات و منبع مربوط به یک عکس را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید