گورمن: مک بوک پرو و مک مینی نو طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، به گفته مارک گورمن، روزنامه نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی چندین مک نو طی ماه های آینده است که از جمله آن ها می توان به مک بوک پرو، مک مینی و مک پروی نو اشاره نمود.

گورمن: مک بوک پرو و مک مینی نو طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد

گورمن در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود گفته که اپل روی توسعه اولین مک پرو مجهز به تراشه اختصاصی خود یعنی اپل سیلیکون کار می نماید و طبق گزارش ها، این شرکت آزمایش های داخلی این محصول تازه خود را افزایش داده است. گفته می گردد دسکتاپ پیشرفته مک اپل نیز با تراشه هایی عرضه خواهد شد که حداقل دو یا چهار برابر قدرتمندتر از M2 مکس هستند که آن ها M2 اولترا و M2 اکستریم نام گذاری می شوند.

این روزنامه نگار انتظار دارد که مک پرو با پیکربندی 24 یا 48 هسته پردازشی و 76 یا 152 هسته گرافیکی همراه با حداکثر 256 گیگابایت حافظه رم عرضه گردد. گورمن بعلاوه در ادامه اطلاعات تازهی را در خصوص پیکربندی خاص یک مدل مک پرو که ظاهراً در حال آزمایش است ارائه نموده و گفته که این مدل مذکور با 24 هسته پردازشی (شامل 16 هسته پرمصرف و هشت هسته کم مصرف)، 76 هسته گرافیکی و 192 گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شنیده می گردد که این محصول تازه از macOS Ventura 13.3 بهره می برد.

همانطور که انتظار می رفت، گورمن اعلام نموده که مدل های تازه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه های M2 پرو و M2 مکس در دسترس خواهند بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، تراشه M2 مکس از 12 هسته پردازشی (شامل هشت هسته پرمصرف و چهار هسته کم مصرف) و 38 هسته گرافیکی بهره می برد و با حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهد شد. بعلاوه به گفته این تحلیلگر، تراشه M2 مکس در هر دو مدل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی در دسترس خواهد بود.

این روزنامه نگار پیش تر اظهار داشت که طراحی کلی و قابلیت های این لپ تاپ های تازه احتمالاً تغییر خاصی نمی نماید، زیرا اپل اخیرا نسل تازه این دستگاه را با طراحی مجدد، پورت های بیشتر، شارژر MagSafe، نمایشگر بهتر و وب کم بهبودیافته در اختیار کاربران قرار داده است. بعلاوه گفته می گردد که مک بوک پروهای مجهز به تراشه M2 پرو و M2 مکس قدرت پردازشی بسیار بالایی ارائه خواهند داد و این موضوع می تواند برای کاربران حرفه ای که احتیاج به انجام کارهای سنگین نظیر ویرایش ویدیو، کدنویسی و موارد دیگر دارند، خبر بسیار خوبی باشد.

نسل بعدی مک مینی ظاهراً دارای همان تراشه M2 مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی خواهد بود. اپل تراشه ی M2 پرو را در مک مینی تازه آزمایش نموده که تعداد هسته های آن نیز افزایش یافته، اما گورمن هیچ اطلاعات خاصی را در این مورد ارائه ننموده است. در نهایت باید اشاره کنیم که این روزنامه نگار مطرح انتظار ندارد که مک پرو تازه تا سال 2023 عرضه گردد، اما پیش بینی می نماید که نسل بعدی مک بوک پرو و مک مینی تازه طی ماه های آینده در دسترس کاربران قرار می گیرد.

پیش تر شایعاتی متعددی در خصوص طراحی مک مینی تازه در رسانه های خبری مطرح شد که بر اساس آن ها، این کامپیوتر اپل از همان طراحی مک مینی نسل فعلی استفاده خواهد نمود. در حقیقت، مک مینی تازه از همان طراحی ساده آلومینیومی استفاده می نماید که این شرکت از سال 2010 برای این محصولات خود بهره برده است. در همین زمینه اما بعضی شایعات اشاره کردند که غول فناوری آمریکایی کامپیوتر مینی تازه خود را با شاسی کوچک تر و محافظی شبیه به پلکسی گلس تازه روانه بازار خواهد نمود. باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده چه اخبار تازهی در این مورد در رسانه های خبری منتشر خواهد شد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "گورمن: مک بوک پرو و مک مینی نو طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورمن: مک بوک پرو و مک مینی نو طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید