آشنایی با اوساکا، بندر باستانی ژاپن

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، اوساکا یا اوزاکا، کلانشهری در حال رشد و شهری پر از انرژی و جنب و جوش زندگی است. شهر اوساکا یکی از مراکز اصلی و سنتی اقتصاد ژاپن است که فرهنگ مالی کاملا متمایزی دارد و با داشتن ویژگی های متعدد، با دیگر شهرهای ژاپن تفاوت دارد.

آشنایی با اوساکا، بندر باستانی ژاپن

اوساکا ژاپن با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد و ترکیب مدرنیته و فرهنگ سنتی و اصیل، یکی از اصلی ترین مقصدهای گردشگری تور ژاپن به شمار می رود و گردشگران بسیاری در کنار سفر به شهرهایی چون توکیو و کیوتو، به اوساکا نیز سفر می نمایند تا بتوانند بعدها خاطرات و سفرنامه اوزاکا را برای دوستان خود تعریف نمایند..

در این مقاله از وبلاگ گردشگری وبلاگ کشتی گیران قصد داریم ابتدا بگوییم اوساکا یا اوزاکا کجاست و سپس شما را با این شهر زیبا و جاهای دیدنی اش آشنا سازیم.

درباره شهر اوساکا

در نگاه اول شاید اوساکا که سومین شهر بزرگ ژاپن است، پیچیدگی ها و زیبایی های توکیو یا بافت فرهنگی و اصیل کیوتو را نداشته باشد. اما این تنها ظاهر این شهر است و برای درک زیبایی های این شهر، باید کمی در اوساکا بچرخید. این شهر مملو از خیابان های زیبا با فرهنگ مجذوب کننده، فروشگاه های بزرگ زیرزمینی و آثار معماری خیره نماینده است و در کنار اینها، غذاهای بسیار خوشمزه ای نیز دارد.

وجود موزه های متعدد در شهر اوساکا ژاپن، آکواریوم اوساکا که یکی از برترین نمونه های در ژاپن است و بعلاوه قلعه زیبای اوساکا باعث شده است تا این شهر به یک قطب گردشگری قوی در ژاپن تبدیل گردد.

ظ

اما برای شناخت و درک کامل این شهر، باید با اهالی محلی این شهر معاشرت کنید و یک وعده غذای خوشمزه اصیل در این شهر بخورید تا با فرهنگ این شهر و فرهنگ ژاپن بیشتر آشنا شوید.

در واقع این شهر با مردم خونگرم خود معنا پیدا می نماید و اهالی اوساکا بیشتر از هر جای دیگری در ژاپن مهمان نواز و صمیمی هستند و به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. مردم اوساکا به زبان، فرهنگ، سبک زندگی و غذاهای خود بسیار افتخار می نمایند و بعد از بازدید از این شهر، علت آن را خواهید فهمید.

جغرافیا و آب و هوای اوساکا

به طور کلی شهر اوساکا در جنوب ژاپن قرار گرفته است. اوساکا در جزیره هونشو که بزرگترین و اصلی ترین جزیره ژاپن است واقع شده است. این شهر در منطقه کانسای واقع شده و مرکز استان اوساکا است.

اوساکا ژاپن از سمت غرب به خلیج اوساکا راه دارد و از طرف دیگر با ده شهر کوچکتر محاصره شده است. اگرچه اوساکا در سال 1889 میلادی به عنوان یک بندر کوچک تاسیس شد، اما به سرعت رشد کرد و امروز یکی از مهمترین شهرهای ژاپن است که با توکیو 500 کیلومتر فاصله دارد.

شهر اوساکا ژاپن در اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب واقع شده و چهار فصل کاملا متمایز دارد. زمستان های اوساکا به طور کلی خنک است و در ماه ژانویه به عنوان سردترین ماه این شهر، دمای هوا به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید و این شهر کمتر شاهد بارش برف خواهد بود.

بهار اوساکا با سرما آغاز می گردد اما کم کم دما و رطوبت هوا افزایش می یابد تا به فصل پر بارش اوساکا برسیم. به طور کلی برترین زمان بازدید از اوساکا، فصل بهار است که علاوه بر هوای مناسب، شکوفه های زیبای گیلاس نیز بر سر شاخ و برگ درختان فراوان هستند. اما در فصل تابستان نیز انواع مختلفی از جشن ها و فستیوال های هیجان انگیز در این شهر برگزار می گردد که می تواند بازدید از این شهر را مجذوب کننده و دلنشین کند.

برترین زمان بازدید از اوساکا، فصل بهار است که علاوه بر هوای مناسب، شکوفه های زیبای گیلاس نیز بر سر شاخ و برگ درختان فراوان هستند

جاهای دیدنی اوساکا

یونیورسال استودیو: پارک موضوعی یونیورسال استودیو اوساکا، یکی از پارک موضوعی است که شرکت یونیورسال در خارج از ایالات متحده ساخته است. این پارک انواع مختلفی از بازی ها و نمایش های مجذوب کننده بر اساس سریال ها و فیلم های هالیوودی دارد که می تواند ساعت ها شما را سرگرم سازد.

قلعه اوساکا: قلعه زیبا و مرتفع اوساکا، قدیمی ترین ساختمان مسکونی اوساکا به شمار می رود. البته باید بدانید که این قلعه در زمان بمباران های جنگ دنیای دوم نابود شد و این بنا بازسازی قلعه قدیمی اوساکا است. امروزه تنها دیوارهای بلند قلعه اوساکا از دوران قدیم به جای مانده است، اما با این وجود بازدید از این قلعه شما را با تاریخ و فرهنگ ژاپن آشنا خواهد ساخت.

موزه ملی هنر: موزه ملی هنر اوساکا، یکی از سه موزه ملی هنرهای معاصر ژاپن است که در نقاط مختلف این کشور تاسیس شده است. در این موزه می توانید آثار و نمایشگاه های شگفت انگیزی از هنرمندان شناخته شده و هنرمندان جوان ژاپن و حتی هنرمندان مطرح دنیای مشاهده کنید.

آکواریوم اوساکا: آکواریوم اوساکا یا کایوکان، یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا است که در یک بنای زیبا به شکل پروانه فعالیت می نماید. این آکواریوم از 15 مجموعه مختلف تشکیل شده است که مجموعا 5400 تن آب را در خود نگهداری می نمایند. در این آکواریوم 620 گونه و 30 هزار موجود دریایی مختلف زندگی می نمایند.

حتی جالب است بدانید که یک کوسه نهنگ که بزرگترین ماهی دنیا است نیز در این آکواریوم زندگی می نماید.

منبع: ققنوس

به "آشنایی با اوساکا، بندر باستانی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اوساکا، بندر باستانی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید