بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، منظور از نمای ساختمان، نمای بیرونی است که به عنوان لایه محافظ آن در برابر عناصر عمل می نماید و نمایش بصری مهمی از ساختمان ارائه می دهد.

بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت

با گذشت زمان، نمای ساختمان ممکن است آسیب دیده، فرسوده یا قدیمی گردد که می تواند بر ظاهر و عملکرد ساختمان تأثیر منفی بگذارد. در این مقاله به روند بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت می پردازیم.

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یک انتخاب محبوب برای کاربردهای مختلف ساختمانی از جمله نمای ساختمان، سقف و پارتیشن های داخلی هستند. این ورق با لمینت دو یا چند ماده مانند فلز و عایق ساخته می شوند تا سطحی محکم و بادوام ایجاد نمایند. در این مقاله به مزایا و انواع ورق کامپوزیت موجود برای ساخت و ساز و بازسازی می پردازیم.

ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیوم به ضخامت 3 الی 5/0 میلی متر و یک لایه مواد پلی اتیلن به ضخامت 3 الی 5 میلی متر تشکیل شده است. لایه بیرونی ورق کامپوزیت به وسیله یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF جهت تثبیت رنگ پوشیده شده است. در پایان سطح ورق کامپوزیت به وسیله یک فیلم محافظ جهت جلوگیری از اسیب دیدگی پوشیده می گردد.

مزایای ورق کامپوزیت

دوام: ورق کامپوزیت در برابر آب و هوای مختلف، رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم است و آن را برای استفاده بیرونی ایده آل می نماید. آنها می توانند در هوای سرد و گرم، بادهای شدید و باران شدید بدون آسیب دیدگی و تغییر ظاهر مقاوت نمایند.

بهره وری انرژی: لایه عایق در ورق کامپوزیت به کاهش انتقال حرارت یاری می نماید و ساختمان را از نظر انرژی کارآمدتر می نماید. این می تواند منجر به کاهش هزینه انرژی و بهبود آسایش داخلی گردد.

زیبایی شناسی: ورق کامپوزیت در طیف گسترده ای از رنگ ها، پرداخت ها و بافت ها موجود هستند که به شما امکان می دهد ظاهری سفارشی داشته باشید که می تواند ظاهر یک ساختمان را بهبود بخشد.

سبک وزن: ورق کامپوزیت نسبتاً سبک وزن هستند، در نتیجه حمل و نصب آنها در مقایسه با سایر موارد آسان تر است.

ارزان: ترکیبی از دوام، بهره وری انرژی و زیبایی شناسی، ورق کامپوزیت را به یک راه چاره ارزان برای بسیاری از پروژه های ساختمانی تبدیل می نماید.

انواع ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت ضدحریق

نوعی از ورق های کامپوزیت به عنوان ضد حریق به بازار عرضه شده اند که شامل دو لایه آلومینیوم در اطراف و یک لایه پلی اتیلن در میان هستند. این نوع ورق کامپوزیت دارای مقاومت بالایی در برابر حریق است و در انواع مختلفی نیز فراوری و عرضه می شوند. مانند: ورق کامپوزیت کند سوز و …

ورق کامپوزیت لانه زنبوری

دسته دیگری از ورق های کامپوزیت، ورق های کامپوزیت لانه زنبوری و یا هانی کامب هستن، که ضخامت بیشتری دارند و در فراوری و ساخت آن ها عموما از مواد و متریال باکیفیت بالا استفاده می گردد.

این ورق های اصطلاحا ساندویچی، تحت فشار و درجه حرارت بالایی فراوری می شوند. برای لایه پایه آن ها از روکش آلومینیوم و یا فلورین استفاده می گردد؛ به همین علت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارد.

ورق کامپوزیت سه بعدی

با توجه به توسعه هنر معماری، طرح های سه بعدی بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه طراحان قرار گرفته اند. به همین علت امروزه شاهد استقبال بالایی از ورق کامپوزیت سه بعدی هستیم.

ساختمان ها و بناهای خاص معمولا از ورق کامپوزیت سه بعدی استفاده می نمایند؛ نماهای سه بعدی بدون مفصل و گره ایجاد می شوند و یک نمای نهایی زیبا و چشم نوازی را ایجاد می نمایند.

در فراوری ورق کامپوزیت سه بعدی از ورق هایی با ضخامت 0.5 میلی متر استفاده می گردد که متشکل از دو لایه آلومینیومی آنادایز است و در نهایت نیز با لایه ای از PVDF پوشانده می گردد.

رنگبندی ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت یک متریال ساختمانی همه کاره است که برای کاربردهای مختلف ساختمانی مانند نما، سقف و پارتیشن های داخلی استفاده می گردد. یکی از مزایای ورق کامپوزیت وجود رنگبندی و طرح های مختلف است تا بتوان نیازهای خاص یک ساختمان را برآورده کرد.

ورق کامپوزیت در پوشش رنگی به چند نوع مانند F.E.V.E، P.V.D.F، پوشش پلی استر و رنگ نانو تقسیم می گردد.

پرمیوم باند

بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت یک روش محبوب برای بهبود ظاهر و عملکرد نمای بیرونی ساختمان است. در این مقاله به مزایا و روند بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت پرداختیم. بازسازی نمای ساختمان گام مهمی در حفظ ظاهر و عملکرد آن است. این فرآیند شامل ارزیابی آسیب، تهیه یک برنامه تعمیر، آماده سازی منطقه کار، انجام کار تعمیر، تمیز کردن و بازسازی ساختمان و انجام تعمیر و نگهداری منظم است.

ورق کامپوزیت تحول زیادی در معماری به وجود آورده است، زیرا به راحتی فراوری و به آسانی نصب می گردد و در عین حال شکوه را به سازه می دهد. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ورق کامپوزیت، امروزه ترجیح معماران و طراحان استفاده از این متریال است. ورق کامپوزیت عمدتاً برای ایجاد نمای داخلی و خارجی، پارتیشن ها، سقف های کاذب، تابلوها و ساخت کانتینر استفاده می گردد. با توجه به ویژگی های ذکر شده شما می توانید ورق کامپوزیت مورد نظر خود را از کارخانه پرمیوم باند انتخاب و خریداری نمایید. کارخانه پرمیوم باند انواع مختلفی از ورق کامپوزیت مانند محصولات نسوز، کندسوز، لانه زنبوری و … را فراوری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی نمای ساختمان با ورق کامپوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید