به زودی جهادسازندگی احیا خواهد شد ، برنامه دولت برای جلوگیری از حاشیه نشینی

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بعدازظهر آدینه در ملاقات نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه مدیران اجرایی کشور مکلف به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی کشور با جهت تحول هستند، اضافه کرد: حلقه مفقوده محرومیت استان غنی و توانمند کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت های استان به صورت صحیح است.

به زودی جهادسازندگی احیا خواهد شد ، برنامه دولت برای جلوگیری از حاشیه نشینی

رئیسی با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح نکردن از ظرفیت های استان برای آبادانی و پیشرفت به درستی مطرح و برررسی نشده است، گفت: این مساله نمی تواند و نباید دغدغه دائمی مردم باقی بماند و باید پاسخ داده گردد که چرا استانی با چنین ظرفیت هایی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی نتوانسته از مواهب آنها به درستی بهره مند گردد.

رئیس جمهور عدالت اجرایی را از ویژگی های دولت سیزدهم اسم کرد و اضافه کرد: مطالعات و آنالیز های صورت گرفته در حوزه موانع پیشرفت استان و آسیب های اجتماعی ناشی از آن مبنای شروع کار است و از سوی دیگر اساس حرکت برای پیشرفت و آبادانی باید آمایش سرزمینی و توجه عمیق به عدالت باشد.

رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات و کارهای دولت باید پیوست عدالت داشته باشد، گفت: حرکت دولت برای تحول و پیشرفت بر علم، عدالت و آمایش سرزمینی متکی خواهد بود.

رئیس جمهور برطرف بیکاری و موانع فراوری را از اولویت های کاری و اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اسم کرد و گفت: بر اساس آنالیز هایی که قبل از سفر به استان صورت گرفته است، ظرفیت های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه های مختلف فراوریی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع تر آنها را فعال یا احیا کرد.

رئیسی تاکید نمود: دولت توسعه صنایع پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه های نیمه تمام و احیای صنایع غیبرطرفال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال خواهد نمود.

رئیس جمهور توجه به روستاها را از دیگر محورهای رویکرد تحولی دولت نام برد و گفت: روستاها ظرفیت های مالی و فراوریی زیادی دارند که اگر فعال گردد، شاهد توقف فرایند مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم در راستای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهادسازندگی را با موضوع سامان دادن به انگیزه ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد نمود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی کشور بدون استفاده از همه ظرفیت ها ممکن نیست، گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که همه مردم باید در جهت ایجاد تحول و پیشرفت در کشور مشارکت داشته باشند و تجربه نشان داده که هر جا مردم در کنار دولت بوده اند، موفقیت حاصل شده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیسی تاکید نمود که همه مدیران اجرایی کشور، از ظرفیت های جامعه زنان و دختران در فرایند ایجاد تحول در کشور بهره بگیرند.

رئیس جمهور با اشاره به روحیه سلحشوری مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان همیشه در میادین دفاع از انقلاب، نظام و ارزش ها و هم تکلیف مداری پیشگام بوده اند و لذا خدمت به این مردم وظیفه همگانی برای همه کارگزاران دولت است.

رئیسی در سرانجام به ظرفیت های بالای استان اشاره نمود و گفت: همه باید به گونه ای کار و کوشش کنیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد احساس نمایند واقعا رویکرد و عملکرد متفاوتی را شاهد هستند که متناسب با آرمان ها و اهداف انقلاب است.

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه وبلاگ کشتی گیران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "به زودی جهادسازندگی احیا خواهد شد ، برنامه دولت برای جلوگیری از حاشیه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی جهادسازندگی احیا خواهد شد ، برنامه دولت برای جلوگیری از حاشیه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید