حزب سعد الحریری در دولت جدید لبنان مشارکت نمی کند

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، فراکسیون وابسته به سعد الحریری در مجلس لبنان اعلام نمود، در دولت جدید شرکت نمی کند اما مانع تشکیل آن نیز نخواهد شد.

حزب سعد الحریری در دولت جدید لبنان مشارکت نمی کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کشتی گیران، نمایندگان فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان، وابسته به سعد الحریری از جمله گروه هایی بودند که امروز با حسان دیاب نخست وزیر جدید ملاقات کردند.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، این فراکسیون پس از ملاقات با دیاب گفت: در دولت مشارکت نخواهیم کرد و مانع تشکیل دولت چه به صورت مستقیم، چه به صورت غیرمستقیم نخواهیم شد.

این فراکسیون در ادامه ابراز امیدواری کرد، در مدتی شش تا ده هفته دولتی تکنوکرات و مستقل تشکیل گردد تا پل های اعتماد میان مردم و حاکمیت بار دیگر برقرار گردد.

فراکسیون مجلسی اللقاء الدیمقراطی وابسته به حزب التقدمی الاشتراکی (متعلق به ولید جنبلاط) هم گفت، در دولت جدید به ریاست حسان دیاب شرکت نخواهد نمود.

این فراکسیون که شامل نه نماینده است با صدور بیانیه ای از شرکت در رایزنی های امروز برای تشکیل کابینه عذر خواست و برای حساب دیاب آرزوی موفقیت کرد.

فراکسیون الکتائب وابسته به سامی الجمیل هم مدعی شد، تنها راه چاره لبنان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام است.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان دیروز (آدینه) گفت اعضای کابینه او تکنوکرات خواهند بود و کوشش خواهد نمود حداکثر شش هفته دولت را تشکیل دهد (جزئیات بیشتر).

بیروت از عصر دیروز (آدینه) تا دیشب شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و حامیان سعد الحریرینخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بود.

همچنین حامیان الحریری در اعتراض به نخست وزیر شدن حسان دیاب اقدام به بستن مسیرها کردند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "حزب سعد الحریری در دولت جدید لبنان مشارکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب سعد الحریری در دولت جدید لبنان مشارکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید