دردسر تازه نظامیان آمریکایی برای ژاپنی ها

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، دولت ژاپن از ارتش آمریکا خواسته است تا شرایط ابتلا به کرونا در پایگاه تفنگداران دریایی در اوکیناوا را کنترل کند. وزیر خارجه ژاپن هم اقدامات آمریکا را مغایر با قوانین مقابله با کرونا در این کشور دانست.

دردسر تازه نظامیان آمریکایی برای ژاپنی ها

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، هیروکازو ماتسونو، دبیرکابینه ژاپن امروز (پنجشنبه) گفت: ما از طرف آمریکایی خواسته ایم تا به طور جامع، اقدامات حداکثری برای جلوگیری از شیوع کرونا را به کار بندد.

به گفته دولت ژاپن، این بیانیه پس از آن صادر می گردد که تست کرونای 227 فرد مستقر در کمپ هانسن که پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناواست، مثبت شد.

به گفته ماتسونو، نیروهای آمریکایی شرح دادند که از نیروهایشان پنج روز بعد از ورود به ژاپن تست گرفته می گردد چون آنها واکسینه شدند و تا زمانی که محدودیت تردد برداشته نگردد، این پایگاه را ترک نمی نمایند. با این حال قوانین ژاپن ملزم می نماید که تمام افراد پس از ورود ظرف 72 ساعت تست بدهند.

پیشتر یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن از اقدامات فرمانده نیروهای آمریکایی در کشورش ابراز تاسف نموده بود. به گفته او، ارتش آمریکا سه تا پنج روز بعد از ورود سربازانش از آنها تست می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا با آزادی داخل پایگاه های خودشان تردد نمایند که این مغایر با قوانین قرنطینه است. هایاشی گفت: این قوانین با قوانین دولت ژاپن سازگاری ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دردسر تازه نظامیان آمریکایی برای ژاپنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر تازه نظامیان آمریکایی برای ژاپنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید