سونی اکسپریا Pro، I با سنسور دوربین 1 اینچی و قیمت 1800 دلار معرفی شد

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، ساعاتی قبل سونی بی سروصدا از گوشی اکسپریا Pro-I رونمایی کرد که I موجود در نام آن مخفف کلمه Imaging یا تصویربرداری است. این گوشی از سنسور دوربین 1 اینچی بهره می برد که از دوربین کامپکت RX100 VII راهی آن شده ولی سونی می گوید سنسور مدنظر برای استفاده در گوشی های هوشمند بهینه سازی شده است.

سونی اکسپریا Pro، I با سنسور دوربین 1 اینچی و قیمت 1800 دلار معرفی شد

سونی اکسپریا Pro-I از بخش بزرگی از این سنسور برای ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 2.4 میکرومتری استفاده می کند. برای مقایسه باید بگوییم که این پیکسل ها حدود 20 درصد بزرگ تر از پیکسل های آیفون 13 پرو مکس و تقریبا هم اندازه پیکسل های سنسور گلکسی S21 اولترا بعد از پشت سر گذاشتن فرایند ترکیب پیکسل ها هستند. بنابراین با وجود اینکه تمام فضای این سنسور استفاده نمی شود، اما همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد ولی در نهایت زیر سایه پیکسل های 2.8 میکرومتری شیائومی می 11 اولترا قرار می گیرد.

بر روی این سنسور هم لنز ساخت شرکت زایس تعبیه شده که از دیافراگم متغیر بهره می برد و می تواند دو دیافراگم F/2.0 و F/4.0 را ارائه کند. در کنار دوربین اصلی، شاهد دو دوربین 12 مگاپیکسلی هم هستیم که یکی از آن ها از نوع اولترا واید محسوب می شود و دیگری به عنوان دوربین تله فوتو زوم 2 برابری ارائه می کند.

سونی اکسپریا Pro-I قادر به فیلم برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه است. همچنین ولاگرها می توانند یک مانیتور 3.5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 بخرند که از طریق کابل USB-C به گوشی وصل می شود؛ به لطف این مانیتور، ولاگرها با استفاده از دوربین های اصلی می توانند به راحتی از خود ویدیو ضبط کنند.

از دیگر مشخصه های این گوشی می توانیم به بهره گیری از نمایشگر 6.5 اینچی 4K OLED با رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. قلب تپنده آن چیپست اسنپدراگون 888 است و در کنار آن 12 گیگابایت رم قرار گرفته است. همچنین نباید وجود 512 گیگابایت قابل افزایش را از قلم بیندازیم. انرژی آن از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود و از سرعت شارژ 30 وات پشتیبانی می کند.

این گوشی با قیمت 1800 دلار راهی بازار می شود که این یعنی تقریبا هم قیمت گلکسی زد فولد 3 است. همچنین کاربرانی که خواستار بهره گیری از مانیتور اکسترنال هستند، باید 200 دلار جداگانه بپردازند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی اکسپریا Pro، I با سنسور دوربین 1 اینچی و قیمت 1800 دلار معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا Pro، I با سنسور دوربین 1 اینچی و قیمت 1800 دلار معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید