مشخصات وان پلاس نورد 3 لو رفت؛ آیا یک گوشی ریبرند شده در راه است؟

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، یکی از افشاگران مشهور چینی ساعاتی قبل تمام مشخصات کلیدی وان پلاس نورد 3 را لو داد. مدتی قبل بعضی افشاگران اعلام کردند که وان پلاس برای این گوشی از ریلمی GT Neo 3 استفاده نموده و عملا فقط نام این گوشی را تغییر داده است. حالا با توجه به مشخصات فاش شده، به نظر می رسد چنین ادعایی صحت دارد.

مشخصات وان پلاس نورد 3 لو رفت؛ آیا یک گوشی ریبرند شده در راه است؟

طبق اعلام این افشاگر، وان پلاس نورد 3 از چیپست میان رده دایمنسیتی 8100 بهره می برد. لازم به ذکر است دیروز ردمی K50 هم با همین چیپست رسما معرفی گردید. این پردازنده قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد چرا که از چهار هسته پردازشی از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. این چیپست با وجود اینکه از نوع میان رده محسوب می گردد، اما بر اساس بنچمارک های منتشر شده نسبت به اسنپدراگون 888 عملکرد بهتری ارائه می دهد و حتی فاصله زیادی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد. به همین دلیل مورد توجه شرکت های زیادی قرار گرفته و به زودی شمار گوشی های مبتنی بر آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. وان پلاس نورد 3 در کنار این تراشه 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی مبتنی بر استاندارد UFS 3.1 را ارائه می دهد.

نمایشگر این گوشی از نوع امولد محسوب می گردد و 6.7 اینچ مقدار دارد. بعلاوه باید به بهره گیری از رزولوشن 1280 در 2412 و رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. این نمایشگر هم مانند بسیاری از نمایشگرهای استفاده شده در گوشی ها از نوع حفره دار محسوب می گردد و حفره موردنظر در سمت چپ بخش فوقانی تعبیه شده است.

برای کاربرانی که به ثبت عکس های سلفی علاقه دارند باید بگوییم که با استفاده از این گوشی می توانند از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره مند شوند. بعلاوه در پنل پشتی آن هم دوربین سه گانه دیده می گردد. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور IMX766 سونی است که رزولوشن 50 مگاپیکسلی را ارائه می دهد و لنز قرار گرفته بر روی آن هم از گگرددگی دیافراگم F/1.8 بهره می برد. بعلاوه در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار گرفته که احتمالا از نوع اولترا واید خواهد بود و باید به وجود یک دوربین 2 مگاپیکسلی هم اشاره کنیم که ممکن است مانند نورد 2 یک سنسور سیاه وسفید باشد.

در زمینه باتری هم ظاهرا وان پلاس برای این گوشی باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. یکی دیگر از ویژگی های مهم این گوشی، پشتیبانی آن از شارژ سریع 150 واتی است. همانطور که احتمالا می دانید، وان پلاس و اوپو هردو زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند و این دو شرکت طی ماه های گذشته همکاری های خود را در حوزه های گوناگون افزایش داده اند. در همین رابطه باید به معرفی فناوری شارژ 150 وات اوپو در نمایشگاه MWC 2022 اشاره کنیم. طبق ادعای این شرکت، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با این سرعت شارژ در عرض 5 دقیقه از 0 به 50 درصد می رسد و برای شارژ کامل هم کاربران فقط باید 15 دقیقه منتظر بمانند.

اوپو برای افرادی که نگران سلامت باتری هستند، اعلام نموده که به لطف بهره گیری از فناوری های نو، شارژ سریع 150 واتی این شرکت پس از 1600 چرخه شارژ یا حدود 4 سال استفاده، ظرفیت باتری را به 80 درصد ظرفیت اولیه می رساند که برای چنین سرعت شارژ بالایی عدد خوبی محسوب می گردد.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، تمام مشخصات این گوشی مشابه ریلمی GT Neo3 است که طبق اعلام این شرکت، 4 روز دیگر معرفی خواهد شد. برای افرادی که با سابقه شرکت ریلمی آشنا نیستند، باید بگوییم که ریلمی هم زیرمجموعه هلدینگ BBK محسوب می گردد. بنابراین به نظر می رسد وان پلاس بعد از تغییر نام بعضی گوشی های اوپو، حالا به بهره گیری از گوشی های ریلمی روی آورده و می خواهد آن ها را با برند خود راهی بازارهای مختلف کند. چنین کاری احتمالا با اعتراض بعضی هواداران پروپاقرص برند وان پلاس روبرو خواهد شد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات وان پلاس نورد 3 لو رفت؛ آیا یک گوشی ریبرند شده در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات وان پلاس نورد 3 لو رفت؛ آیا یک گوشی ریبرند شده در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید