152 اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان فعال شدند

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، تهران (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از فعالیت 152 اکیپ به منظور ردیابی و پایش مزارع به منظور جلوگیری از ورود ملخ ها به مزارع اطلاع داد.

152 اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان فعال شدند

تورج نوروزی در مورد احتمال ورود ملخ های صحرایی به جنوب کشور تا 15 روز آینده اظهار کرد: در این راستا بیش از 152 اکیپ در حال ردیابی و پایش سراسر خوزستان هستند. تا به امروز بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار ردیابی شده و تا به امروز ریزش ملخ مشاهده نشده است.

وی اضافه نمود: پیش بینی شده از اواخر اسفندماه و در فروردین ماه سال آینده ریزش ملخ در کشور رخ دهد که استان های جنوبی در خط مقدم ریزش هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه در خوزستان به میزان کافی سم و ادوات سمپاشی پیش بینی شده است تا در صورت ریزش ملخ با آمادگی کامل مبارزه با ملخ ها را انجام دهیم.

نوروزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان نمود: تا به امروز به تامین بالگرد سمپاش احتیاج نبوده و در صورت ریزش ملخ حتما از آن استفاده می کنیم. مانند سال های گذشته با امکانات موجود اجازه ندادیم ملخ وارد مزارع کشاورزان گردد و قبل از ورود ملخ ها به مزارع، سمپاشی انجام و ملخ ها از بین رفتند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "152 اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان فعال شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "152 اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان فعال شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید