3 درمان خانگی برای 3 درد شایع

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، برای بعضی بیماری ها می توان فرایند درمان را با درمان خانگی شروع کرد؛ بیماری های ساده ای مثل سرماخوردگی و سردرد. اما درمان خانگی هم قواعد و قوانین خودش را دارد. ضمن اینکه اگر مدتی از درمان خانگی تان گذشت و مشکل تان حل نشد، مراجعه به پزشک و درمان طبی ضرورت دارد. در این مطلب، 3 بیماری رایج و 3 درمان خانگی را با هم مرور می کنیم.

3 درمان خانگی برای 3 درد شایع

3 درمان خانگی برای 3 درد شایع

ترجمه: دکتر گلرخ ثریا

نسخه ای برای تمام فصول

برای بعضی بیماری ها می توان فرایند درمان را با درمان خانگی آغاز کرد؛ بیماری های ساده ای مثل سرماخوردگی و سردرد. اما درمان خانگی هم قواعد و قوانین خودش را دارد. ضمن اینکه اگر مدتی از درمان خانگی تان گذشت و مشکل تان حل نشد، مراجعه به پزشک و درمان طبی ضرورت دارد. در این مطلب، 3 بیماری رایج و 3 درمان خانگی را با هم مرور می کنیم.

1 اگر عضلات تان گرفت...

در 72 ساعت اولیه آغاز گرفتگی عضلات، فورا تعدادی قطعه یخ یا سبزیجات یخ زده را در کیسه بپیچید و آن را در پارچه ای بگذارید و حداکثر 20 دقیقه روی موضع دردناک قرار دهید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید. کمپرس سرد، درد و ورم موضعی را کاهش می دهد و با بی حس کردن بافت عضلانی آن منطقه، تحریکات عصبی محل صدمه دیده را کم می کند. البته حواستان باشد که کمپرس سرد طولانی (بیش از 20 دقیقه به طور مداوم) در ناحیه مورد نظر می تواند باعث انقباض بیش از حد عضلات و افزایش درد شود.

پس از گذشت 3 روز از آغاز گرفتگی عضلات، می توانید کمپرس گرم را آغاز کنید. کمپرس گرم باعث شل شدن ماهیچه های منقبض شده و افزایش جریان خون در منطقه می شود. این کار حتما باید 72 ساعت پس از گرفتگی عضلانی انجام شود تا التهاب فروکش کند. استفاده از گرمای مرطوب، بهتر از گرمای خشک است؛ زیرا مقدار از دست دهی آب بدن را کاهش می دهد. برای این کار می توانید از کیسه های آب گرم مخصوص کمپرس، حمام آب گرم یا جکوزی استفاده کنید.

2 اگر سردرد گرفتید...

مسکن ها را معمولا می توانید بدون نسخه پزشک از داروخانه بخرید. این داروها اغلب برای رفع کردن سردرد و تب یا دردهای عضلانی و استخوانی به کار می فرایند. از قلم نیاندازید نحوه استفاده وزن قرص ها، اندازه مؤثر دارو و حتی مدت زمانی که باید بین مصرف 2 قرص در نظر بگیرید، در مسکن های مختلف، فرق دارد. گروهی از این داروها تحت نام داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی نام گذاری شده اند که حتما خیلی از آنها را می شناسید؛ آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و... و گروه دیگر، ترکیبات استامینوفن هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. شما می توانید در صورت بروز سردرد، تب یا درد عضلانی، از پزشک تان بپرسید که از کدام مسکن استفاده کنید؛ چون اگر شما مسکن درست را انتخاب کنید، دیگر لازم نیست درد و ناراحتی را تحمل کنید.

3 اگر سرما خوردید...

ممکن است نتوان سرماخوردگی را کاملا معالجه کرد. اما می توان کارهایی انجام داد تا حتی الامکان با راحتی بیشتری دوره بیماری طی شود؛ مثلا می توانید از این توصیه ها استفاده کنید:

دست کم روزی 8 لیوان مایعات بنوشید و به اندازه کافی استراحت کنید. از الکل، کافئین و سیگار که می توانند باعث کم آبی بدن و تشدید علایم شما شوند، اجتناب کنید.

در صورتی که تب یا سرفه شدید دارید یا به علت مصرف داروهای ضدسرماخوردگی (که حاوی آنتی هیستامین هستند) خواب آلود هستید، در خانه بمانید. اگر با فردی زندگی می کنید که بیماری مزمن دارد یا سیستم ایمنی اش مختل است، دهان و بینی تان را با ماسک بپوشانید.

اتاقتان را گرم نگه دارید اما درجه حرارت را خیلی بالا نبرید. اگر هوا خشک است، یک دستگاه مرطوب کننده یا بخور سرد می تواند به مرطوب کردن هوا و کمک به تسکین احتقان بینی و سرفه کمک کند. دستگاه بخور را تمیز نگه دارید تا از رشد باکتری و قارچ در آن جلوگیری شود. غرغره کردن آب نمک گرم چند بار در روز یا نوشیدن آب لیمو به همراه عسل ممکن است به تسکین گلو درد و تخفیف سرفه کمک کند. برای رفع احتقان بینی از قطره های بینی حاوی آب نمک استفاده کنید. این قطره ها در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می رسند و حتی برای بچه ها هم موثر، بی خطر و غیرتحریک کننده اند. چند قطره از آنها را در هر سوراخ بینی بچکانید و سپس فورا بینی تان را تخلیه کنید. منبع: www.salamat.com

ae

منبع: راسخون

به "3 درمان خانگی برای 3 درد شایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 درمان خانگی برای 3 درد شایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید