خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، وزیر نفت گفت: سال جاری در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند هیچ گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند افزایش قیمت گاز انجام شده است.

خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید

به گزارش ایرنا، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست امروز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون، گزارشی از شرایط فراوری، تراز، مصرف گاز در بخش خانگی، صنعت، پتروشیمی ها و نیروگاه ها طی 9 ماه گذشته ارائه شد، بعلاوه برنامه های خود برای فصول سرد سال را نیز تشریح کردیم.

وزیر نفت اضافه نمود: ان شاءالله با کوشش های وزارت نفت در شرکت ملی گاز، شرکت پالایش و پخش و شرکت ملی نفت، بتوان ماههای سرد سال را با تدبیر و برنامه ریزی های لازم پشت سر بگذاریم و چالشی به ویژه در بخش خانگی نداشته باشیم.

اوجی توضیح داد: خوشبختانه از چند ماه پیش تامین سوخت مایع برای صنایع، کارخانجات سیمان و فولاد تدارک دیده شد تا اگر مجبور شدیم که برای این بخش ها کاهش مصرف گاز را اعمال کنیم، آن ها بتوانند از سوخت مایع استفاده نمایند؛ قیمت سوخت مایع نیز مانند گاز طبیعی با آن ها محاسبه می گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه صنایع پتروشیمی نیز خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته وقفه ای در بخش خوراک ایجاد نشد، در بحث سوخت آن ها نیز به وسیله سوخت مایع تدارک لازم دیده شده است؛ مجموعه مجتمع های پتروشیمی به این نکته توجه نمایند که فصول سرد سال برترین فرصت برای تعمیرات اساسی است.

وزیر نفت ادامه داد: سال جاری قیمت گاز برای خوراک صنایع پتروشیمی گاز صادراتی منظور شده بود اما دولت به علت شرایط مالی و برای اینکه این شرکت های سوددهی خوبی داشته باشند، نرخ مناسب منظور کرد.

اوجی توضیح داد: سال جاری در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند که بین 60 تا 70 درصد مشترکان را شامل می شوند هیچ گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند افزایش قیمت گاز دیده شده است.

وزیر نفت ادامه داد: از مردم خواهش می کنم برای جلوگیری از ایجاد مشکل در حوزه گاز که با توجه به فصل سرد که در روزهای اخیر حدود 600 میلیون مترمکعب گاز در حوزه بخش خانگی و تجاری در حال استفاده است، یاری نمایند.

وی اضافه نمود: برای آن دسته از مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نمی نمایند، جرایمی دیده شده بنابراین در روزهای آینده از ما و شرکت ملی گاز گلایه ای نداشته باشند.

منبع: فرارو

به "خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهش وزیر نفت از مردم: یاری کنید و گلایه نداشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید