احیاء 2000 واحد راکد یا نیمه راکد در منطقه ها روستایی و محروم در سال 1401

به گزارش وبلاگ کشتی گیران، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم کشور با اشاره به اینکه احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و منطقه ها صنعتی روستایی در اولویت واقع شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده برای سال 1401 احیاء 2000 واحد راکد یا نیمه راکد در منطقه ها روستایی و منطقه ها محروم کشور در نظر گرفته شده است.

احیاء 2000 واحد راکد یا نیمه راکد در منطقه ها روستایی و محروم در سال 1401

سید امیرحسین مدنی امروز دهم فروردین ماه طی سفر به مشهد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، در مراسم افتتاح دو واحد تولیدی مبلمان راحتی و یک واحد تولید کشباف و تریکو در حاشیه شهر مشهد در جمع وبلاگ کشتی گیران اظهار کرد: یکی از مباحثی مهم در حوزه تولید، احیاء واحدهای راکد یا تعطیل است. این واحدها بخشی از ظرفیت موجود یا کل ظرفیتشان تعطیل شده است، اما قابل احیا بوده و قابلیت رشد دارند. به همین منظور احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و منطقه ها صنعتی روستایی در اولویت واقع شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده برای سال 1401 احیاء 2000 واحد در منطقه ها روستایی و منطقه ها محروم کشور در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم کشور با اشاره به حمایت ها از واحدهای مالی از طریق سرمایه گذاری، تسهیلات ، ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به شرکت ها و ارتقاء تکنولوژی آن ها بیان نمود: با انجام حمایت ها از این طریق از شرکت ها و واحدها احیا اتفاق افتاده و اشتغال و رونق تولید در منطقه ها روستایی و محروم ایجاد خواهد شد.

مدنی درباره استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در سال جاری بیان نمود: در سال جاری در بخش احیاء واحدهای مالی طرحی برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. از آنجایی که شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری مستقر هستند و از آنجایی که بخشی از واحدها یا شرکت ها به دلیل تکنولوژی و فناوری در سطح پایین به حالت راکد یا نیمه راکد درآمده اند، بنابراین ارتباط شرکت های دانش بنیان با واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل بهترین روش برای احسا این واحدها یا شرکت ها است.

وی افزود: بخشی دیگر در این زمینه ورود صنایع خلاق به حوزه روستایی و منطقه ها محروم است. در سال جاری برنامه ریزی بسیار خوبی در این حوزه اجرا شده است. طی سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به منطقه ها روستایی و منطقه ها محروم در نظر گرفته شده است.

در ادامه نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال 1401 از 100 هزار طرح در مقیاس های خرد، میانه و حتی معیشت محور و خانگی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: امروز نیز دو طرح نیمه فعال با حمایت صندوق کارآفرینی امید در سال 1400 در مشهد افتتاح و بر اشتغال زایی آن ها نیز اضافه کرده شده است. بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده صندوق کار آفرینی امید در سال 1401 در 10 هزار روستا حضور خواهد داشت. همچنین بنا شده تا علاوه بر حمایت از طرح های مالی متفاوت، صندوق های خرد محلی نیز فعال شوند تا ضمن تامین مالی خرد، تکمیل کننده زنجیره ارزش فعالیت مالی نیز باشند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص حمایت صندوق کارآفرینی امید و میزان اعطاء تسهیلات از طرح های مالی و تولیدی بیان نمود: سعی بر این است طرح های مالی مورد حمایت به صورت خرد بوده تا گستره بیشتری را شامل شود. تسهیلات اعطایی به طرح های تولیدی از 50 میلیون تومان تا 15 میلیارد تومان خواهد بود .تمرکز صندوق کارآفرینی امید علاوه بر ایجاد و توسعه طرح ها در زمینه احیا، تکمیل و توسعه طرح ها در بخش های مختلف است.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ کشتی گیران در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح های تولیدی افتتاح شده در مشهد بیان نمود: از آنجایی که اعتقاد ما بر این است که منابع مردمی باید در خصوص طرح های تولیدی درگیر شود بنابراین تنها 15 تا 20 درصد منابع طرح های تولید از طریق منابع صندوق کارافرینی امید تامین می شود.

وی افزود: برای واحد تولید مبلمان در روستای گرجی 15 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و از این طریق برای 15 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است. همچنین برای طرح واحد تولیدی کشباف و تریکو در روستای خلق آباد نیز 5 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. این واحد نیز برای پنج نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره فعالیت میز ارتباط مردمی صندوق کارآفرینی امید در خراسان رضوی بیان نمود: همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی فعالیت میز ارتباطات مردمی دستگاه های اجرایی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی در خراسان رضوی آغاز شده است. صندوق کارآفرینی امید نیز یکی از این دستگاه هاست. مردم با مراجعه به میز ارتباطات مردمی درخواست های خود را مطرح کرده و مواردی که نیاز به رسبدگی دارد، بررسی خواهد شد. برای مثال وام های ضروری برای بیماری های صعب العلاج یا تسهیلات اشتغال معیشت محور و خرد از جمله این موارد است. این درخواست ها در سامانه سامد ثبت و سپس ارجاع و پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احیاء 2000 واحد راکد یا نیمه راکد در منطقه ها روستایی و محروم در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیاء 2000 واحد راکد یا نیمه راکد در منطقه ها روستایی و محروم در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید